Hoe marginaal zou het kunnen zijn op een dink?
Als het 5 a 10 km erbij is ben ik al blij.
Dan rijst de vraag "welke?".
Malossi en Polini komen al snel richting de 210 a 260 euro, of meer.
Plus de vraag welke overige aanpassingen de scooter behoeft om deze cilinder te kunnen huisvesten.
De overige kwaliteitscilinders in de 72 a 80 cc klasse zijn vrijwel nergens leverbaar.
Is NCY een beetje goed? bij Dijkman zag ik een 80 cc voor ca 100 euro.
Geen idee of deze ook samen gaat met de standaard 50cc kop. Ik kan ze morgen eens bellen.
De DR die ik op het oog had, zie ik in Luxemburg voor ca 120 euro.
Ongeveer dezelfde prijs als in NL (al zijn ze hier niet leverbaar).
Volgens K-parts gaat deze wel samen met de standaard kop.
Blijft verder nog over Naraku, welke volgens mij door jou uitgebreid is afgeserveerd?
Daarnaast alleen de supergoedkope cilinders als Mezoly, TNT, 101 octane en vele merkloze GY6 cilinders, die volop voorradig zijn.
Extra snelheid erbij is nooit gegarandeerd. Bij de ene scooter zal je wrs wel beetje meer snelheid kunnen verwachten. Op een andere wellicht niks.
Heb vroeger een malossi multivar op me oude peugeot vivacity gehad (eentje met een bwj van 1999)
Ik kreeg hem toen wel zo goed af gesteld dat het toen al constanter liep.. Maar van snelheid erbij op die scooter heb ik nooit iets van gezien.
En toen zat ik met een dubbel gevoel op de scooter.. Want ik had toch wel nuttig geld aan een zowat nutteloos ding uit gegeven. Voelde me toen toch wel een beetje bedrogen natuurlijk. Kijk als die vario 20 euro kost kan je er prima mee leven. Maar heb je dan 60 a 70 euro er voor uit gegeven en je merkt er amper iets van, dan voel je je echt in de zeik genomen.
Vind het best wel een grote gok.
Of een goedkopere sportvario kopen en kijken wat je daaruit kan halen.. Als je daarmee al winst kan halen heb je voor 20-30 euro niet veel verloren.
Malossi en polini cilinders presteren zo ongeveer het zelfde als alle andere goedkopere cilinders.
Het verschil zit hem alleen in het betere materiaal gebruik en een hogere kwaliteit zuiger.
NCY is het tunings merk voor 4takt wat polini en malossi eigenlijk voor 2t is. Dat is wel top notch spul.
Maar met een wat goedkopere cilinder kan je nog steeds prima resultaten mee halen..
Naraku is voor mij afgeserveerd op hun 2takt cilinders ja, die zijn niet al te best om het maar zo te zeggen.
4takt nog geen ervaring mee.
TNT is overigens prima spul als je geen chinees wilt.
Mezoly ook nog geen ervaring mee opgedaan, maar wellicht ook het niveau van naraku.
101 octane.. cilinders niet gehad, maar maken wel veel betere spruitstukken dan de originele (heb in geen enkele nog een scheur gezien)