welke uitlaat zal beter presteren?

Richy

Well-Known Member
welke uitlaat zal beter presteren op een Stage 6 70cc?
Gianelli Reverse?
stnd EMC uitlaat? (lijkt op sito-plus maar einddempertje is 1 geheel met de pot voor de rest is hij praktisch hetzelfde)

icm 17,5 mm dell'ortho, malossi special snaar, Doppler Torque driver en eventueel een S2BR variateur

en het gaat hier om een Runner DD

alvast thnx, Grtz
 
Advertisement - register to remove this

Ja het zal best af te stellen zijn, maar wat de anderen bedoelen is dat het met een andere uitlaat zoals bijvoorbeeld een c-16 een stuk makkelijker zal gaan.

Maar alles valt af te stellen, als je het goed kan en doet.
 
oke, thnx :)
ik heb nu die reverse en aangezien er geen schotten in die uitlaat zitten is het dus technisch mogelijk dat die uitlaat op een 70 kan, maar vast wel lastig af te stellen... merk het wel :)
 
Nee moet ene makkie zijn met afstelle, reverse heeft een breed gebied :) dus zal wel lukken

en licht tog wel voor de hand dat een reverse beter presteert @ 70 dan zo een stdt ding :)
 
dat zou ik dus al helemaal niet doen , een Stage6 voor op straat is leuk maar met 1 veer moet je vaker onderhoud plegen over het algemeen , en alu is ook niet echt beter op straat..

maar als je m voor zo weinig kunt kopen moet je dat gewoon doen natuurlijk...

maar ik neem ook aan dat je beide uitlaten al hebt dus zet gewoon de cilinder erop en kijk wat het beste loopt :)

dan hoef je er ook geen topic over te maken ;)
 
ik heb die reverse nu op mijn 50cc zitten, maar dat verschilt niet veel dan met mn stnd uitlaat, ietsje sneller, 5 km/u en kwil gwn meer vermogen, en kon die stage6 voor weinig kopen, maar er zijn geen stage6 zuigers met 2 zuigerveren? of een imitatie zuiger van 47.6mm met 2 zuigerveren?
en wat bedoel je precies over dat onderhoud?
en wat ik me ook afvraag (hoef ik er geen aparte topic over te openen) is het verstandiger om op 1:50 te rijden met 70 of gwn apart? en als het 1:50 is, kan je wel beter zelf mengen tog?
 
nou , als je 1 veer hebt slijt dat veel meer dus eerder vervangen, maar in een Stage6 moet je gewoon een zuiger gebruiken met 1 veer..

met 70cc zou ik 1:40 zelf mengen , wel zo verstandig..

over de uitlaat , een uitlaat op 50cc is absoluut niet te vergelijken met dezelfde uitlaat op een 70cc ..
 
aha...
zou het dan mssn nog verstandiger zijn om euro 98 te gebruiken, of gwn 95? en mssn nog een aanbeveling van een bepaalde olie?
en aangezien die ene zuigerveer meer slijt, had je dan toevallig ook nog een indicatie van om de hoeveel km het aanbevolen is die zuigerveer te vervangen?

Grtz
 
dat is moeilijk te zeggen , dat is zo verschillend , je kunt alleen maar de cilinder eraf pakken en kijken met een voelermaat hoeveel de veer is versleten.

maar ga er maar vanauit dat je minimaal 1000 km er mee doet..

euro 98 is niet nodig opzich , zolang je maar goed mengt met goeie olie.
 
als een veer breekt omdat ie versleten is kun je de hele cilinder en al weggooien , dan is namelijk de cilinder zeer zeker ook versleten , een zuigerveer knapt niet normaal gesproken , doet ie dat wel ben je gewoon veel te lang doorgereden met een versleten cilinder.
 
dat de veer slijt is niet erg , dan gaat ie gewoon minder presteren , pas als de cilinder slijt dan word het gevaarlijk voor de veer/veren..

maar dat kan wel even duren hoor , ligt er net aan hoe je er mee omgaat.

je kunt de veer gewoon periodiek controleren ,en als je dan toch alles los hebt zou je ook de zuiger/cilinderspeling KUNNEN laten controleren bij een dealer. de zuigerveerspeling kunt je meten met een voelermaat..
zuigerveer los in de cilinder , de zuigerveer met de zuiger naar boven drukken tot zo'n 10mm vanaf de bovenkant en dan kijken welke voelermaat er tussen past.

echter is dit in de praktijk niet altijd nodig , meestal rijd je gewoon door totdat je scooter minder begint te lopen...
 
Als je gaat toereknallen als ie koud is, omdat ie niet lekker is afgestelt en zo het beste presteerd is het natuurlijk snel afgelopen met de cilinder, zuiger, en zuigerveer :)
 
Back
Top