welke uitlaat voor morini?

Janssuh

Janssuh.nl
Hey,
Aangezien grote kans is dat mn orginele uitlaat nuwaarschijnlijk ehm "verstopt" is kom ff niet op het goede woord -.-
ben ik dus van plan om een nieuwe trugloop uitlaat ervoor te gaan kopen.
De scooter is een TGB 303R en is helemaal orgineel alleen de varioring is dr uit.

Ik heb gehoord dat uitlaten van o.a. Sr2000 ook gewoon goed op mijn blok passen (is ook morini).

Ik dacht zelf aan een Yasuni R of Z alleen weet nie twelke ik het beste kan nemen op een orginele scooter.
Of heeft iemand andere uitlaten aan mij aan te raden?

Alvast bedankt :)
 
Advertisement - register to remove this

ik zou niet te snel naar een yasuni R grijpen dat is namelijk meer een 70cc uitlaat, yasuni Z is wel een goede pijp voor op standaard setupjes. als je die nieuw koopt zit er wel een begrenzer in die moet je er even uithalen.

succes :)
 
Oke ja daarom ik wist niet zeker meer welke voor standaard setup was en welke voor 70 cc thanks.
En als die begrenzer nog erin zit maakt hij dan ook al dat lekkere harde yasuni geluid of krijg je dat ook pas egt als de begrenzer eruit is :p ?
 
ik zou niet te snel naar een yasuni R grijpen dat is namelijk meer een 70cc uitlaat, yasuni Z is wel een goede pijp voor op standaard setupjes. als je die nieuw koopt zit er wel een begrenzer in die moet je er even uithalen.

succes :)


Eehm, ben ik het niet helemaal mee eens.

Yasuni R is PRIMA pijp op 50 CC,

Yasuni Z vind ik persoonlijk niet zo geweldig, ook niet zo een mooi geluid. maar dat moet je zelf weten,

Ze doen het allebij prima op 50 CC :)

En yasuni R kan je idd. ook gebruiken op 70 CC, maar hij is niet gemaakt voor 70
 
ik zou niet te snel naar een yasuni R grijpen dat is namelijk meer een 70cc uitlaat, yasuni Z is wel een goede pijp voor op standaard setupjes. als je die nieuw koopt zit er wel een begrenzer in die moet je er even uithalen.

succes :)

Yasuni Z is een vervanger van std uitlaat ,in de Z zit dan ook een binnendemper , de uitlaat zal iets beter lopen dan een std uitlaat.

de R is een soort uitlaat wat op vele setups goed loopt , en zeer zeker op een standaard cilinder , en het loopt leuk op laagtoerige cilinders..

MAAR , de R is al niet leverbaar voor Morini a la TGB ...

de z ook niet zover ik weet ..

uitlaten die zo leverbaar zijn is bijv een tecnigas next , dergelijke goedkopere uitlaten die wel goed zijn en ook goed lopen.

ECHTER is het zo dat een TGB 303 niet zo mooi loopt op een snelle uitlaat , door de opbouw van het variosysteem en de overbrenging gaat ie vaak veel toeren draaien op top en hij loopt maar 65/70 zo'n beetje , ook is het een scooter die met een snelle uitlaat wat lastiger is af te stellen.

EN een TGB/Morini heeft een hele korte slag met een vrij grote boring , dit zorgt bij gebruik van een andere uitlaat voor veel meer slijtage dan bij een andere gemiddelde scooter , dus ik zou er wel even 2 keer over nadenken voordat je aan zoiets begint..
 
suzuki katana en sr2000 ik heb me laten vertellen dat die uitlaten er bij mij ook op moeten passen ik zal het nog proberen ergens voor de zekerheid na te kunnen vragen.
Voor de suzuki katana heb je in elk geval een Yasuni Z en R;)
 
volgens mij klopt katana ophaning indd niet !!

gewoon technicgas next nemen betaalbaar met slecht weer idere pijp veroest maar zo next valt mee kwa prijs kijk je naar z of r veel duurder zonde als je daar mee door de pekel rijd dus beter gewoon next leuk en betaalbaar !
 
heb net e-mail terug gekregen van scootershop die zeggen idd dat de ophanging niet goed past..
weet iemand een uitlaat die wel goed zou moeten passen en die ook een lekker chill geluid heeft net zoals yasuni ofzo..?
p.s. is het moeilijk om zelf zon ophanging te maken?
 
technigas doet et goed op morinni blok, ivm een 17.5 carb gaat het lekker, gangetje van 90 is haalbaar, maat van me heeft dat ook op zn sr morinni blok, zit ook een lekker geluidje in
 
mja kwil wel en lekker hard mooi geluidje zoals hebo performance of yasuni :p
ophanging lukt wel om zelf te maken zei mn pa dus..
kben er nog altijd niet helemaal uit :(
Heb je uiteindelijk de yasuni R kunnen bevestigen op de tgb? (Fototje?)
Ben nu ook opzoek naar een nieuwe uitlaat voor een tgb rivana/rapido en vraag me af of het makkelijk past?
Groetjes
 
Back
Top