This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Welke uitlaat voor meer trekkracht maar lage top?

Scoot-good

Rox-rijder
Ik heb op dit moment nog een totaal begrensde Aerox R uit Maart 2004 met dus ook een standaard uitlaat. Ik vind als eerste een standaard uitlaat een doorn int oog en lelijk geluid. Het belangrijkste is dat je kut trekt met een std vind ik.

Ik ben dus opzoek naar een uitlaat voor een std Aerox die ervoor zorgt dat hij bter optrekt. En ook wil ik graag een mooi geluid (daar bedoel ik dus ook niet te hard mee ). De top maakt me niks uit, als is hij maar ietsjes hoger dan de std, 5KM ofzo.

Het is dus de bedoeling dat hij hoofdzakelijk alleen maar meer trekt en dus een niet zo'n hoge top krijgt ivm. wouten

BTW IS het eigenlijk verplicht om eerst je varioring eruit te halen of kun je ook beginnen met opvoeren door er gewoon een andere uitlaat op te zetten?

Last edited:
ten 1e je bedoelt je vario ring zonder vario rijd nogal lastig
ten 2e t kan wel maar in prestaties (top en koppel scheelt het veel)
er zijn zat leuke gehomologeerde uitlaten (begrensde uitlaten te koop teruglopers enzo)
die rijden wel iets harder (5km oid)

Jah, ik ben ook op zoek naar zo'n uitlaat
Ik ben de trotse eigenaar van een SF2 uit dec 2003 en heb nu alleen de varioring eruit. Loopt nu 70 digi ongeveer.
Ik ben net als Scoot-good op zoek naar een uitlaat waardoor ik een stuk harder trek maar niets win op top, en het geluid moet wel mooi zijn maar niet te hard.
Welke uitlaten kennen jullie ons dan aanraden?

wel meer koppel geen hogere top is eigenlijk niet echt mogelijk,
niet een koppel van hier tot tokyo en een top van 60,
het zou kunnen, dan moet je een programmeerbare ontsteking hebben.
en gehomologeerde uitlaten maken wel een mooi maar geen hard geluid (anders worden ze niet goedgekeurd he)

ik zou toch voor een begrensde Laser gaan als er begrensde te krijgen zijn en anders toch een Yasuni begrensde... Lekker geluidje en die Laser is cker niet mis qua uitstraling....

Yasuni R zijn begrensd te koop , moet je even letten op het 'pijpje' wat in de uitlaat zit op het begin (bij cilinder dus)
Zal hoogstwaarschijnlijk dan ook een begrenzing bij de demper zitten. Mocht je later harder willen, kun je dezelfde uitlaat houden, alleen dan ontgrenzen. Je zou eventueel als je een (laagtoerige) 70cc aanschaft, nog steeds met de Yasuni R vooruit kunnen. Dat zou met een Leovince ZX niet kunnen. Dus, de Yasuni R is even een uitgave (199@scootparts), maar dan heb je echt lang rijplezier.....!

zoals al een keer gezegd is: leovinci ZX heet een leuk koppel onderin de toeren, En de top valt ook reuze mee. (kan niet echt veel toeren draaien namelijk.)

maat het is natuurlijk je eigen keuze.

Ik zou ook voor een leovinci kiezen, die zijn redelijk goedkoop, zien er nog mooi uit ook, en ook een lekker geluidje, en ze zijn altdijd begrenst, Je trekt er ook nog behoorlijk meer weg!!

begrenst presteerd een zx toch zo schitterend niet hoor,
eenmaal de trechter er uit rijd ie natuurlijk zeer vlot en trekt idd leuk door, dat van die top is ook niet waar hoor, met deze uitlaat kan je wel degelijk wat snelheid maken ligt in de buurt van de 80 dacht k (mina hori) , ik heb hem gehad in samenwerking met een dikke varioring, reed leuk maar is niet echt gezond voor vario volgens mij , je voelt dat je kracht zat hebt om door te trekken, maar de varioring moet alles bruusk afstoppen....

Voor hoeveel doe je hem weg dan?? en is ie voor hor of ver ???

Originally posted by Stef-T
Voor hoeveel doe je hem weg dan?? en is ie voor hor of ver ???

Ik erger me vandaag echt weer helemaal dood, lees nou eens! Er staat echt NIET dat hij een uitlaat heeft die hij wegdoet!!

Koop een leovince sp3 of een leovince sprinter.
Ontgrens deze uitlaten en je top zal ongeveer 10km/h stijgen i.v.t. je onbegrensde orginele uitlaat en je hebt een lekker koppel.

Deze uitlaten zijn goedgekeurd en niet zo duur.
Wel prop eruit halen!

Volgens mij wil deze kerel niet harder, dus die prop moet hij dan gewoon laten zitten. Lees ook topic naam. met een LAGE TOP