This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Welke sproeier 70cc 21mm

Sander2604

New Member
Goededag, ik heb een 70cc polini cilinder, met een 21mm polini carb, standaard zat daar sproeier 100 in, maar die was te groot. (Gaf een ratelend geluid) toen probeerde ik sproeier 91, maar die was nog steeds iets te groot, ( gaf ook nog een beetje dat ratelende geluid) toen probeerde ik 83, die gaf dat geliid niet maar merkte dat die op hogere touren/ snelheid vermogen verloor, dus maar weer 85 gedaan maar die gaf weer een beetje dat ratelend geluid. Wat raden jullie aan om te doen?

Ben je alleen gaan afstellen op geluid of heb je ook gekeken naar de bougie?

Dat je scooter niet rijd zoals normaal (juiste toerenverloop) kan aan verschillende dingen liggen zoals je overbrenging , valse lucht etc etc.

Om aftestellen dat hij de juiste hoeveelheid benzine / lucht binnenkrijgt kan je aflezen vanuit de bougie. Zwart = te rijk , koffiebruin = juiste kleur , wit = te arm.

Bougie had een perfecte kleur, dat heb ik wel gekeken!

Bougie juiste kleur = sproeier en luchtverhouding lekker met rust laten. Ik zal dan naar andere factoren kijken.

Zoals eerder genoemd , valse lucht (spuit remreiniger rondom inlaat , voetpakking cilinder). Lekke keerring(en) bij je krukas.

Overbrenging (rolletjes , trekveertjes , vsnaar , drukveer).

Video van het geratel? Even uploaden via YouTube en dan linkje in je bericht zetten!

ik heb dus opeens een zwetend spruitstuk en als ik er remreiniger op spuit gaat de scooter zachter lopen wat heel raar is want hij zou juist jard moeten lopen heb jij een idee

70 CC met 21 MM...
Klinkt leuk , echter welke 70 CC is het ? Welke uitlaat ?
Waarschijnlijk 1 met Power Filter .
Goede Feedback krijgt beter terug koppeling . (als we het mischien weten ) .

70 CC met 21 MM...
Klinkt leuk , echter welke 70 CC is het ? Welke uitlaat ?
Waarschijnlijk 1 met Power Filter .
Goede Feedback krijgt beter terug koppeling . (als we het mischien weten ) .
Ik weet eerlijk gezegd niet welke 70, allleen van polini, wel ac, idd carb met power filter, en yasuni r terugloop uitlaat

Als het een laagtoerige Polini 70cc sport is dan kan ik me wel voor stellen dat die 21 mm te groot is inclusief de powerfilter,
aan het geluid van de video te horen.
Zou het een laagtoerige Polini zijn wat ik ook maar gok , dan zou ik een 17.5 mm carb aan raden met standaard luchtfilter.
Beetje lastig raden zo natuurlijk.