Welke setup voor Speedfight LC

Status
Not open for further replies.

ric@rdo

Well-Known Member
Hallo

Via de search krijg ik geen gegevens.

Ik wil graag advies van jullie over een setup voor een LC Speedfight. Begrenzing is uit de vario.

Het moeilijkste vindt ik kiezen tussen 50/70cc.

Als ik kies voor de replica MHR uitvoering, welke carb. en spruitstuk moet ik er dan bij nemen?
(is er ook een carb. met goede afmeting met aut. choke?)

Wat MOET er DIRECT mee verandert worden behalve de uitlaat en carb. en wat kan eventueel later (koppeling, membraan?)

Alleen advies uit ervaring please.
 
Advertisement - register to remove this

MHR-R is wel een van de betere cilinders voor Peugeot, neem als uitlaat een Polini For Race of een Giannelli Black Swan, indien nog verkrijgbaar... Carb's, check ff op www.scootparts.nl of www.j-p-s.nl , neem een 19mm of iets in die geest...

En sorry, ik spreek niet uit ervaring, ben Piaggio-rijder:)...

Greetz.
 
Zal ik me maar even gaan mengen in deze "discussie" als Peugeot expert ;)

Cilinder: Malossi MHR Replica 70 (eventueel getuned)
Uitlaat: Polini for Race / Giannelli Black Swan
Carb: Dellorto 19/21mm, met klemaanlsuiting
Spruitstuk: Top racing/RGD 20mm
Vario: Origineel kan je wel houden denk ik
Koppeling: Origineel trekt het nog wel, wil je meer: Hebo
Krukas: Origineel, is sterk zat.

Voor een hogere topsnelheid zal je eventueel nog een langere vertanding kunnen monteren, dit is echt noodzakelijk om bij Peugeot boven de 100/110 digitaal (echte km's dus) te komen.

Hiermee moet je behoorlijk hard kunnen blazen, hoe hard? Meten is weten :):)
 
Ik denk dat dara best bij gezegd mag worden dat een tunebeurt aardig nodig is bij de peugeot cilinders. De compressie bij bijv een mhr replica was waardeloos danzij een squish clearence van meer dan anderhalve mm. EN dat terijwl je op peugeot het nou net van KOPPEL moet hebben. info@is-tuning.nl
 
Originally posted by Ogre
Zal ik me maar even gaan mengen in deze "discussie" als Peugeot expert ;)

Cilinder: Malossi MHR Replica 70 (eventueel getuned)
Uitlaat: Polini for Race / Giannelli Black Swan
Carb: Dellorto 19/21mm, met klemaanlsuiting
Spruitstuk: Top racing/RGD 20mm
Vario: Origineel kan je wel houden denk ik
Koppeling: Origineel trekt het nog wel, wil je meer: Hebo
Krukas: Origineel, is sterk zat.

Voor een hogere topsnelheid zal je eventueel nog een langere vertanding kunnen monteren, dit is echt noodzakelijk om bij Peugeot boven de 100/110 digitaal (echte km's dus) te komen.

Hiermee moet je behoorlijk hard kunnen blazen, hoe hard? Meten is weten :):)

THX !! Hier heb ik tenminste iets aan.
Ga van de week meteen kijken of J.P.S. het kan leveren.

En is de combinatie met de Dellorto/spruitstuk luchtfilter goed passend of moet dat nog aangepast worden? (plaats waar de originele carb. zit i.v.m. filter bedoel ik)
 
Originally posted by Ufo
Ik denk dat dara best bij gezegd mag worden dat een tunebeurt aardig nodig is bij de peugeot cilinders. De compressie bij bijv een mhr replica was waardeloos danzij een squish clearence van meer dan anderhalve mm. EN dat terijwl je op peugeot het nou net van KOPPEL moet hebben. info@is-tuning.nl

Dat email adres hierboven, wie/wat is dat?
Leveren ze daar ook de onderdelen die ik nodig heb en veranderen ze daar dan meteen de cylinder?:?
 
Valt te regelen, Ivo maakt reclame voor zichzelf:) Hij tuned namelijk cilinders. Wil je je cilinder laten tunen, dan is hij dus een optie. Daar is het mail adres dus van.
 
Originally posted by SR-Fanatic
Valt te regelen, Ivo maakt reclame voor zichzelf:) Hij tuned namelijk cilinders. Wil je je cilinder laten tunen, dan is hij dus een optie. Daar is het mail adres dus van.

Ok, thx. Ik mail 'm dan wel eerst:)
 
Originally posted by Ogre
Zal ik me maar even gaan mengen in deze "discussie" als Peugeot expert ;)

Cilinder: Malossi MHR Replica 70 (eventueel getuned)
Uitlaat: Polini for Race / Giannelli Black Swan
Carb: Dellorto 19/21mm, met klemaanlsuiting
Spruitstuk: Top racing/RGD 20mm
Vario: Origineel kan je wel houden denk ik
Koppeling: Origineel trekt het nog wel, wil je meer: Hebo
Krukas: Origineel, is sterk zat.

Voor een hogere topsnelheid zal je eventueel nog een langere vertanding kunnen monteren, dit is echt noodzakelijk om bij Peugeot boven de 100/110 digitaal (echte km's dus) te komen.

Hiermee moet je behoorlijk hard kunnen blazen, hoe hard? Meten is weten :):)

Over welke vertanding hebben we het hier en van wel merk?
Prim of sec. ?
Lijkt mij wel dat er dan veel trekkracht verloren gaat.....
 
SFBCD, wie ben je wat lul je en wat wil je?
Kom met feiten dat het anders is als je denkt dat iemand het niet bij het juiste eind heeft.
Verder heeft Ivo idd een punt over de compressie van die cilinders. Bij Ramey liep het met de mhr cilinder en for race ook altijd erg leuk, maar dat is lang geleden.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top