Welke schokbreker bij mijn ZIP?

Cliptiss

ScooterNewbie
Yo, ik ben vrij nieuw in de scooter gedoe maar ik ben aangekomen bij het zelf vervangen van shit, en nu wil ik die schokbreker aanpakken maar ik zou niet weten welke erop moet. Ik heb geen idee welke er nu op zit en ook geen idee welke mm of merk ik moet hebben en welke fijn is...


Heb een zip 2010 4t met 12k kilometerstand.
Hopelijk hebben jullie wat ideeen voor me of hulp

Bedankt!!
 
Advertisement - register to remove this

Tsja waar wil jw het voor gebruiken? Op straat pak je een Bitubo of een RS24, kost wat maar is zn geld meer dan waard. Op circuit een Stage6 of een R&D of RS24-10R
 
gebruik scooter gewoon als een daily, maar wil er uiteindelijk wheelies op kunnen en dat is het enigste, dus ik denk dan dat die bitubo of RS24 het beste is wat jij zegt en welke mm heb ik dan nodig? alvast thx!! Als je nog een goeie build hebt voor een 4t zip laat me weten
 
Wheelies kun je met elke veer wel doen hoor
Als je een rs24 voor een Zip besteld zit je goed, exacte maat weet ik niet van standaard Zip maar dat is kwestie van opmeten. Zou geen langere halen want dat rijd voor geen meter en je hebt geen stabiele middenbok mocht je die wel gebruiken met een langere veer
Post automatically merged:

Wheelies kun je met elke veer wel doen hoor
Als je een rs24 voor een Zip besteld zit je goed, exacte maat weet ik niet van standaard Zip maar dat is kwestie van opmeten. Zou geen langere halen want dat rijd voor geen meter en je hebt geen stabiele middenbok mocht je die wel gebruiken met een langere veer
Wat voor build? Een project ofzo? 4takt geen idee, 2takt kun je mijn project wel ff kijken. Alleen is dat geen zip2000
 
ja qua build bedoel ik wat maakt scooter lekker snel dus bijv welke rollen en carburateur samen die shit. En die rs24 vind ik wel duur man is er niet een andere optie ik zie vaak yss voorbij komen is dat niks?
 
Ja je krijgt waar je voor betaald, rs24 is echt een super fijne schokbreker maar wellicht wat overdreven voor waar jij het voor gebruikt. YSS is opzich wel leuk spul de eat duurdere varianten dan. Die goedkope 60 euro veertjes zijn een maand leuk en dan beginnen ze al vast te zitten.
Bitubo is in mijn ogen wel een betaalbare optie die er leuk uitziet, goede kwaliteit. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders. Hoe dan ook een beetje goeie schokbreker rijd 100x fijner dan standaard
 
Ja je krijgt waar je voor betaald, rs24 is echt een super fijne schokbreker maar wellicht wat overdreven voor waar jij het voor gebruikt. YSS is opzich wel leuk spul de eat duurdere varianten dan. Die goedkope 60 euro veertjes zijn een maand leuk en dan beginnen ze al vast te zitten.
Bitubo is in mijn ogen wel een betaalbare optie die er leuk uitziet, goede kwaliteit. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders. Hoe dan ook een beetje goeie schokbreker rijd 100x fijner dan standaard
Denk dat ik dan is een keer die bitubo maar ga kopen ziet er ook fris uit, thx voor je hulp
Post automatically merged:

En nog ff iets is deze ook goeie https://www.k-parts.nl/schokbreker-yss-gastank-verstelbaar-gilera-piaggio-285-mm.html ??
 
Last edited:
Back
Top