Welke schokbreker

areaarea

area owner
Ik zoek een nieuwe schokbreker voor een SR.

Er zijn een hoop schokbrekers te koop en ik zoek iets onder de 100 euro.

Welke kan ik dat het best nemen?

(ps komt onder een redelijke setup Stage6 vlinder enz.)
 
Advertisement - register to remove this

Die Sebac's zijn k*t

Die YSS is prijs/kwali zeer goed en ik vind hem supervet

Zelf rijdt ik met een RMS veer, écht super veer alleen is dat
waarschijnlijk boven jou budget (120euro)

Pic:
rms_schokbreker_0120.jpg
 
heb net een tweedehandse veer gekocht van een sloopbrommer,was maar 20 euro,andere was lek.ga echt geen 100 euro neerleggen voor een achterveer :)boeit mij namelijk niet hoe een scooter eruit ziet,als die maar perfect rijdt.
 
mja , dan betaal je nu 20 euro , en een half jaar later is de veer ook gaar , betaal je alsnog weer geld...

ik persoonlijk koop alleen nieuwe of niet oude schokbrekers omdat ik weet dat oudere schokbrekers gewoon niet goed kunnen zijn ,mja , tis maar wat je gewend bent , maar ik heb het liever goed voor elkaar.

besparen op dingen die de veiligheid van de scooter in gevaar kunnen brengen vind ik dom..
 
er zit onder mijn scooter nu een standaart sr veer maar die gaat heel erg naar beneden als ik gas geef wat echt niet rijd en veel vermogen kost.

Dus vandaar dat ik een beetje een stugge veer zoek
 
DME3 said:
Is die YSS veer eigenlijk een beetje stug?

Je kan de stugheid zelf bepalen door zo'n draai ring waardoor je hem strakker of losser kan zetten. Ik vind hem echt heel stug, heb hem nou voor driekwart naar beneden gedraaid. Ik was alleen std paoli dempert gewend maar dit rijd echt veel fijner.
 
areaarea said:
kleur maakt niet uit alleen de kwaliteit.

En je kan ws het beste de lengte van de standaart schokbreker aan houden, om de rijeigenschappen zo goed mogelijk te houden, of heb ik dat verkeerd?

Beter de originele lengte houden idd, ik had een ophoogblokje onder me firefox, en dat reed echt niet lekker.
 
je kunt veel doen met veerring , maar meestal is de std hoogte erg goed , je kunt ook bijv. een ophoogblokje nemen en dan een kortere schokbreker , maar beter gewoon ongeveer std lengte , ik zeg ongeveer omdat er veel schokbrekerfabrikanten zijn die de lengte van een std veer niet helemaal handhaven meestal net iets te lang ,en als je dan een middenbok hebt wankeld ie.

ik gebruik zelf veel Betor/Forza schokbrekers , zelfs in de racerij. zijn erg goed , ik doe er nu al 3 jaar mee :)
 
melf #50 said:
je kunt veel doen met veerring , maar meestal is de std hoogte erg goed , je kunt ook bijv. een ophoogblokje nemen en dan een kortere schokbreker , maar beter gewoon ongeveer std lengte , ik zeg ongeveer omdat er veel schokbrekerfabrikanten zijn die de lengte van een std veer niet helemaal handhaven meestal net iets te lang ,en als je dan een middenbok hebt wankeld ie.

ik gebruik zelf veel Betor/Forza schokbrekers , zelfs in de racerij. zijn erg goed , ik doe er nu al 3 jaar mee :)

midden bok heb ik niet meer maar het gaat me meer om de rijeigenschappen van de scooter, en dat hij niet zoals nu bij het gas geven 10 cm inzakt aan de achter kant
 
Back
Top