welke rollen bij welke drukveren?

Status
Not open for further replies.
Wat ik mij dus gewoon afvroeg is: waarom draait een peugeot std met +- 10 gram lekker en een mina std met +- 6 gram. Daar kwam mijn vraag dus ook weg of peugeot cilinders origineel sterker of beter zijn dan mina. Dat lijkt nl wel zo als je zo kijkt dat ze meer gram kunnen trekken zeg maar.

Of praat ik nu echt complete poep 8P
 
Ok dus dat komt dus puur omdat het een laagtoerig blok is ? En hoe komt dat eigelijk dan dat het zo laagtoerig is ? Of valt dat niet te zeggen ?

In principe bepalen de slag en boring grotendeels het toerenbereik. Een kortere slag (met grotere boring) is makkelijker op hoog toerental te krijgen als een lange slag. Al verschilt dat niet zoveel tussen de verschillende 50cc blokken... Korte slag heeft over het algemeen meer PK op toeren maar lager koppel dan een langere slag.
De opbouw van de cylinder en spoelpoorten ism de gekozen uitlaat bepaalt ook voor een groot deel de doorstroming van druk in de tweetakt motor.
Een 2-takt motor is eigenlijk een drukpomp.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top