welke rollen bij welke drukveren?

Status
Not open for further replies.

sp33dy

Well-Known Member
hallo iedereen:#

ik heb nu een peugeot speedfight 2 LC met gele drukveer, blauwe trekveren, power 1 race vario en 5.5g rollen en std cilinder

alleen hij trekt super langzaam dus ik zat te denken aan rode of blauwe drukveer of gwoon een nieuwe gele want deze is als t goed is nog van 2001 standaard dus maar welke rollen horen daar ongeveer bij? (t is wel kwestie vn proberen proberen en proberen maar dan houd k niks over:+)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Zet dan ook je setup erbij slimpie 8P
En ik raad je aan om een setje testrollen te halen en een aantal drukveren + trekveertjes.
Dan zou ik eens wat topics gaan lezen over Howto afstellen!
Net zo makkelijk...
 
Zet dan ook je setup erbij slimpie 8P
En ik raad je aan om een setje testrollen te halen en een aantal drukveren + trekveertjes.
Dan zou ik eens wat topics gaan lezen over Howto afstellen!
Net zo makkelijk...


ooh sorry xD

mijn setup is een std cilinder
sito plus uitlaat
power 1 vario
malossi rollen 5.5gram
gele drukveer
blauwe trekveren
std carburateur (12 mm als t goed is)

is dit genoeg?

howto:winner: k zal ff kijken<]
waar haal je testrollen?gwoon in de winkel en hoe werken ze? tzelfde als nu?

slappere trekveren horen er tog voor te zorgen dat je koppeling sneller uitzet dan sterkere? en dat met die 3 onderdelen meot precies goed zijn om juist af te stellen? of kan t ook gwoon met drukveer en rollen of moet trekveer erbij?
 
ooh sorry xD

mijn setup is een std cilinder
sito plus uitlaat
power 1 vario
malossi rollen 5.5gram
gele drukveer
blauwe trekveren
std carburateur (12 mm als t goed is)

is dit genoeg?

howto:winner: k zal ff kijken<]
waar haal je testrollen?gwoon in de winkel en hoe werken ze? tzelfde als nu?

slappere trekveren horen er tog voor te zorgen dat je koppeling sneller uitzet dan sterkere? en dat met die 3 onderdelen meot precies goed zijn om juist af te stellen? of kan t ook gwoon met drukveer en rollen of moet trekveer erbij?

Trekveertjes zijn voor het optrekken van 0/20km per uur.
Het kan best zijn dat ze versleten zijn.
Testrollen kun je bestellen via een internetsite of maybe bij jou dealer in de buurt.
Je gaat dan kijken welk gewicht het beste past bij jou setup.
Je kunt niet blijven rijden op testrollen want deze slijten namelijk hard en is ook puur voor het afstellen.
 
Trekveertjes zijn voor het optrekken van 0/20km per uur.
Het kan best zijn dat ze versleten zijn.
Testrollen kun je bestellen via een internetsite of maybe bij jou dealer in de buurt.
Je gaat dan kijken welk gewicht het beste past bij jou setup.
Je kunt niet blijven rijden op testrollen want deze slijten namelijk hard en is ook puur voor het afstellen.

ok bedankt ik ga dat ff uitproberen dan.

maar me trekveren zijn zeker niet versleten want ik heb net nieuwe koppeling met blauwe trekveren en rode erbij gekregen miss kan ik proberen die rode erop te doen miss dt ie sneller trekt want rood is toch zwakker?

mja :#
 
Gooi je standaard drukveer erin, neem Omega zilveren trekveertjes en rollers moet je ongeveer 6,5g nemen.
 
Gooi je standaard drukveer erin, neem Omega zilveren trekveertjes en rollers moet je ongeveer 6,5g nemen.

k heb witte drukveer gehaald en hij doet t IETS beter maar trekt nog kut, k heb nog oude rollers van 6.6 dus k kyk ff wt ie met die doet hoewel ze aardig versleten zijn..:*

k heb nog nooit vn zilveren trekveren gehoord k heb nu dus blauwe maar das te sterk k wou geel halen maar zilver??
 
Er zijn meerdere merken trekveren,
zilver heeft alleen Omega.
Persoonlijk zou ik ALTIJD voor Malossi gaan,
gewoon omdat het goed bekend is hoe sterk welke kleur is.
Blauw kan idd te sterk zijn met een sito plus, ik zou dan voor rode gaan gezien dat één stapje terug is.
 
d
Scheelt dat per blok zoveel dan?
Ik bedoel,ik verwacht niet dat een P1 vario voor peugeot heel veel verschilt met mina hor.
De originele drukveer van een peug is al sterker dan een gele malossi veer voor mina. Standaard zitten er in een brom speedfight al iets van 8,5gr, en in een snor 11 of 13 (weet het niet precies).
Peugeot's zijn laag toerige blokken.
 
het is gelukt mensen:D ik heb er maar een witte drukveer onder gezet en hij doet t wel WAT beter alleen hij trok nog niet snel genoeg zoals ik soms andere standaard scooters zie gaan dus had ik me oude yasuni pijp eronder gegooid en nu heb ik zegmaar nitro:p
 
De originele drukveer van een peug is al sterker dan een gele malossi veer voor mina. Standaard zitten er in een brom speedfight al iets van 8,5gr, en in een snor 11 of 13 (weet het niet precies).
Peugeot's zijn laag toerige blokken.

dat ligt niet perse aan de drukveer maar aan de hele opbouw van het blok.

standaard zit er 9 gram in , en snor 13 gram.
 
Om dan de obvious vraag maar te stellen: zijn peugeot blokken origineel dan sterker (en sneller?) dan mina? of kan je dat niet zo zeggen
 
nee...

een roterende inlaat zit toch ook vanaf de zijkant?

een Yamaha FS-1 heeft ook een blok met een membraan aan de zijkant..

dat boeit echt weinig.
 
Ok dus dat komt dus puur omdat het een laagtoerig blok is ? En hoe komt dat eigelijk dan dat het zo laagtoerig is ? Of valt dat niet te zeggen ?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top