Welke koppeling.....

Ricky

Well-Known Member
Heb al gezocht naar onderwerpen hierover maar echt veel heb ik niet kunnen vinden...vandaar mijn vraag...welke van deze 2 kan ik het beste nemen...Hebo koppeling verstelbaar of een Malossi Deltaclutch.

Mijn setup is:

DR 70
17,5 DO
Gianelli metal
Multivar
 
Advertisement - register to remove this

en schoentjes zijn makkelijker te verkrijgen, en iets minder slijtage...
maar je setup is niet gruwelijk extreem. dus je moet t verschil bijna niet merken. als ik jou was, zou k voor de hebo gaan.
 
pak een hebo is veel makkelijker af te stellen en werkt perfect. Delta heb ik zelf ook ooit gehad maar vond het niet fijn af te stellen en is een stuk duurder
 
Oke...dan ga ik voor de hebo...maar ik las trouwens ook een x dat je nog 2 verschillende heb...een normale en een racing? is dat zo..?
 
nee, ik hoorde ook zoiets, maar 2 verschillende RACE versies.. als je een nieuwe koopt, is er vast nix aan de hand.
je moet ook ff kijken naar de kleur van de schoentjes: zwart en bruin. welke nou beter is weet ik niet
 
Die Hebo-verstelbaar. Hoe werkt dat nou precies?
Is dat die koppeling waarvan je de veertjes strakker kan schroeven?
 
Re: Re: Welke koppeling.....

Originally posted by Kneiter
de search staat vol me dit soort vragen

kan je toch ook gewoon uileggen, zeg dan niks ! :|

je kunt hem inderdaad stellen door een imbus aan te draaien, heel erg mooi en simpel systeem
 
Je moet ze zeker wel allemaal precies gelijk afstellen....ik had hiervoor een 2g en dat stomme dingen was helemaal krom getrokken en gebroken...waarschijnlijk doordat die niet helemaal gelijk stond afgesteld...en dat ding die krachten niet aan kon.
 
Originally posted by Ricky
Oke...dan ga ik voor de hebo...maar ik las trouwens ook een x dat je nog 2 verschillende heb...een normale en een racing? is dat zo..?

ja dat is waar. ik heb zelf 2 hebo koppelingen gehad en 1tje was race en ander normal versie. normal versie is wat zwaarder en kan minder toeren draaien. race versie is lichter en maakt veel meer toeren. met die DR van jou hoef je niet zoveel toeren te maken. op de doos staat een lang nummer en daarachter een N of een R.

de schoentjes waren bij de Normal zwart en bij de Race bruin.
 
Het zijn beide goede koppelingen, en heb ze alletwee... De Delta Clutch is een stuk zwaarder, en vind dat de Hebo sneller af te stellen is... Bij een Delta haal je bij strakke veren je poten open, bij een Hebo niet...

mssh; de trekveren van een Hebo trek je op spanning d.m.v. een hefboom...

Ik zou voor de Hebo gaan...
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Het zijn beide goede koppelingen, en heb ze alletwee... De Delta Clutch is een stuk zwaarder, en vind dat de Hebo sneller af te stellen is... Bij een Delta haal je bij strakke veren je poten open, bij een Hebo niet...

mssh; de trekveren van een Hebo trek je op spanning d.m.v. een hefboom...

Ik zou voor de Hebo gaan...
Voor de veren is een hele simpele oplossing, pm maar if you want to know :D
 
Re: Re: Re: Welke koppeling.....

Originally posted by mvanwinsen5
kan je toch ook gewoon uileggen, zeg dan niks ! :|

je kunt hem inderdaad stellen door een imbus aan te draaien, heel erg mooi en simpel systeem

Hoe vast draai jij die imbusjes...

Ik gewoon zeg maar 'vast = vast' en na 3 brute autowheelies kon ik opnieuw gaan afstellen.

Mjah als ik hem nog vaster zet, t'is niet egt sterk materiaal namelijk die boutjes ...
 
Back
Top