Hallo,
Mijn broer heeft een peugeot fox die onlangs is vastgelopen hij is nu op zoek naar een nieuwe cilinder maar hij weet niet goed wat.
Hij wilt graag zoveel mogelijk trekkracht topsnelheid maakt niet veel uit. Hij gaat de cilinder ook een beetje aanpassen, en de squish veranderen. Wat zou nou de snelste verkrijgbaar zijn want er is heel weinig informatie over te vinden op de websites waar de cilinders op verkocht worden.
Hij wilt hij geen 70cc omdat hij hem zuinig wilt houden.

De cilinders verkrijgbaar die ik gevonden kreeg: tnt original gietijzer, power one aluminium, mezoly aluminium, dmp gietijzer, aluminium airsal

Als iemand ervaringen heeft met een van deze cilinders of andere hoor ik het graag.
 
Advertisement - register to remove this

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Zoveel mogelijk trekkracht krijg je niet met een laag toerige 50cc.
Hoogtoerige 50cc en of 70cc zal je altijd meer vermogen geven.. In beiden gevalt zal het ook je verbruik flink doen verminderen.
Beetje tegen strijdig met wat je eigenlijk wilt bereiken, maar daarnaast ook zuinig wilt blijven rijden.. Gaat helaas niet.

Beste cilinder voor peugeot blijft altijd nog hun eigen cilinders OEM.. Meeste aftermarket cilinders zijn alleen maar rommel.
 
Zoveel mogelijk trekkracht krijg je niet met een laag toerige 50cc.
Hoogtoerige 50cc en of 70cc zal je altijd meer vermogen geven.. In beiden gevalt zal het ook je verbruik flink doen verminderen.
Beetje tegen strijdig met wat je eigenlijk wilt bereiken, maar daarnaast ook zuinig wilt blijven rijden.. Gaat helaas niet.

Beste cilinder voor peugeot blijft altijd nog hun eigen cilinders OEM.. Meeste aftermarket cilinders zijn alleen maar rommel.
Zo bedoel ik het niet hij wilt gewoon vooral de cilinder met het meeste vermogen maar hij wilt geen 70cc
Post automatically merged:
 

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Dan heb je of een standaard cilinder (heeft het zuinigste verbruik)
Dan heb je een Malossi / DR 50 / Polini 50 Giet.. Als je een goede pakt krijg je op lagere toeren het meeste vermogen.

Dan heb je nog de middeltoerige 50cc cilinders (vergen meer dat je de scooter moet gaan verbouwen om het meeste vermogen eruit te krijgen.

Dan heb je nog hoog toerige 50 zoals malossi MHR en polini EVO.. Dan moet je wel een specialist zijn wil je deze onderdelen goed op elkaar weten af te stemmen.


Makkelijkste is de standaard cilinder -> standaard uitlaat. Ontgrensd hoef je er vrij weinig aan te veranderen, maakt het minste lawaai en verbruik is het zuinigste.

DR50 en andere giet cilinder zullen vooral het benzine verbruik iets verhogen, geluid kan vrijwel het zelfde zijn als met standaard cilinder.

Middel toerig gebruikt nog meer benzine (vaak ook een grotere carburateur nodig en andere onderdelen) Cilinder maakt een hoop meer herrie)

Hoogtoerig (niet echt geschikt voor straat gebruik, zuipt het meeste, maakt het meeste herrie, verbruikt het meeste, en je hebt er het meeste onderhoud aan.


Dus op jou zin terug te komen..

Dan word het een originele cilinder of een gietijzeren 50cc cilinder.. Voor de rest zijn er geen andere opties.
 
Dan heb je of een standaard cilinder (heeft het zuinigste verbruik)
Dan heb je een Malossi / DR 50 / Polini 50 Giet.. Als je een goede pakt krijg je op lagere toeren het meeste vermogen.

Dan heb je nog de middeltoerige 50cc cilinders (vergen meer dat je de scooter moet gaan verbouwen om het meeste vermogen eruit te krijgen.

Dan heb je nog hoog toerige 50 zoals malossi MHR en polini EVO.. Dan moet je wel een specialist zijn wil je deze onderdelen goed op elkaar weten af te stemmen.


Makkelijkste is de standaard cilinder -> standaard uitlaat. Ontgrensd hoef je er vrij weinig aan te veranderen, maakt het minste lawaai en verbruik is het zuinigste.

DR50 en andere giet cilinder zullen vooral het benzine verbruik iets verhogen, geluid kan vrijwel het zelfde zijn als met standaard cilinder.

Middel toerig gebruikt nog meer benzine (vaak ook een grotere carburateur nodig en andere onderdelen) Cilinder maakt een hoop meer herrie)

Hoogtoerig (niet echt geschikt voor straat gebruik, zuipt het meeste, maakt het meeste herrie, verbruikt het meeste, en je hebt er het meeste onderhoud aan.


Dus op jou zin terug te komen..

Dan word het een originele cilinder of een gietijzeren 50cc cilinder.. Voor de rest zijn er geen andere opties.
die cilinders zijn niet eens aan te komen voor een peugeot fox wat eigenlijk heel mijn vraag is ik moet gwn een zo snel mogelijke 50cc cilinder of ie hoogtoerig mid toerig of laag toerig is mnu als ie maar snel is en gene 70cc
 

Gallecgun SF 2

Twijvel is afkeur en boem = au!
Ik tikte het net in op google, en kreeg weldegelijk cilinders naar voren voor de peugeot fox.
Dr, mallosi etc
En ze delen ook meedere moddellen.
Daar kun je ook op kijken.

Kleine toevoeging,
Bij 2 takt met variomatic gaan jou topsnelheid en koppel gezanelijk op.
Je hebt wel manieren om het te begrenzen.
Maar eerst een goede cilinder vinden lijkt me een pre.

Via M2trading zag ik ook cilinders
Staat soms bij niet leverbaar.
Maar als je ze op belt is vaak veel mogelijk om kunnen ze je meer vertellen.

Dit gaat ook op voor meedere verkoop punten/sites van boeren en dealers.
 

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Ik tikte het net in op google, en kreeg weldegelijk cilinders naar voren voor de peugeot fox.
Dr, mallosi etc
En ze delen ook meedere moddellen.
Daar kun je ook op kijken.

Kleine toevoeging,
Bij 2 takt met variomatic gaan jou topsnelheid en koppel gezanelijk op.
Je hebt wel manieren om het te begrenzen.
Maar eerst een goede cilinder vinden lijkt me een pre.

Via M2trading zag ik ook cilinders
Staat soms bij niet leverbaar.
Maar als je ze op belt is vaak veel mogelijk om kunnen ze je meer vertellen.

Dit gaat ook op voor meedere verkoop punten/sites van boeren en dealers.

Denk dat je dan ook beter wat URL er na toe kan posten, denk dat de ts daar ook meer mee geholpen is.. Heeft hij ook wat meer informatie om naar te zoeken.
 

Gallecgun SF 2

Twijvel is afkeur en boem = au!


 

Gallecgun SF 2

Twijvel is afkeur en boem = au!
Gaat er meer om dat je ze hier ook over kan berichten.
Ja is 46mm, ( ik zelf zou er niet zo moeilijk over doen )
De 50cc zijn idd slecht leverbaar.
Maar als de 70cc varianten kunnen leveren kunnen ze misschien op aanvraag ook de 50cc ook leveren.

Zie ook dat een honda wallatoo schijnbaar met een zelfde soort cilinder rijdt. Altans word vaker aangegeven in de beschrijving.
 
Bedankt iedereen! Ik weet nu genoeg
Post automatically merged:

Gaat er meer om dat je ze hier ook over kan berichten.
Ja is 46mm, ( ik zelf zou er niet zo moeilijk over doen )
De 50cc zijn idd slecht leverbaar.
Maar als de 70cc varianten kunnen leveren kunnen ze misschien op aanvraag ook de 50cc ook leveren.

Zie ook dat een honda wallatoo schijnbaar met een zelfde soort cilinder rijdt. Altans word vaker aangegeven in de beschrijving.


Heb je dan ook eens op honda wallaroo gekeken, schijnt hetzelfde te zijn:
Zoals dit: https://www.cityparts.nl/cilinder-a...3sy6RBltTDRppCt8OKagoiMMaVZjoCpgaAqpREALw_wcB

Alleen voor betrouwbaarheid nooit een cilinder met zuiger en 1 zuigerveer nemen. Deze zijn alleen voor race gebruik, en niet om er heel veel kilometers erop te zetten. (of je moet om de 7000km een nieuwe zuigerveer willen plaatsen)
 
Advertisement - register to remove this

Similar threads

Top