Welke cilinder moet ik nemen?

Fedric

Well-Known Member
Ik heb een peugeot speedfight 2 met DR50cc erop maar ik wil deze veranderen omdat mijn trouwe cilinder zo goed als op is

Ik kan kiezen tussen 3 cilinders alleen weet ik niet welke het beste is wat de cilinder nodig heeft zijn 3 aspecten
-duurzaam
-power
-snel ingereden

Ik kan kiezen tussen een mallosi 50cc gietijzer

Een airsal 50cc aluminum

Een polini 50cc gietijzer

Welke van de 3 zijn goed of niet goed laat mij jullie meningen weten
 
Advertisement - register to remove this

Over het algemeen is gietijzer een stuk meer slijtvast dan aluminium. Dit betekend dat je een aluminium cilinder een stuk sneller hebt ingereden
En gaan aluminum cilinders ook lang mee? En een vriend zij tegen mij dat aluminum cilinders ook een stuk meer power maken of is dit lulkoek?
 
Geen originele peugeot cilinder (die zijn kwa kwaliteit en betrouwbaarheid echt het beste.
Ik heb ook gekeken voor een originele peugeot cilinder maar deze zijn duur en komen zonder pakkingen en cilinderkop.

wat ik bij deze 3 cilinders wel heb daarom dat ik het liefst uit deze 3 wil kiezen.

Welke zou jij kiezen uit deze 3 of zou ik tog egt beter de oem cilinder nemen?
 
Persoonlijk zou ik voor aluminium gaan. Betere koeling, sneller op bedrijfstemperatuur. Vaak zijn ze ook een stukje sneller en beter bestand tegen hoge toeren. Airsal is wel echt een b-merk maar indien goed gemonteerd gaat deze ook lang mee.

DR50 is ook een goede gietijzeren cilinder. De ervaring heb je al gehad bij deze. Betrouwbaar dingetje als je er goed mee om gaat.
 
Persoonlijk zou ik voor aluminium gaan. Betere koeling, sneller op bedrijfstemperatuur. Vaak zijn ze ook een stukje sneller en beter bestand tegen hoge toeren. Airsal is wel echt een b-merk maar indien goed gemonteerd gaat deze ook lang mee.

DR50 is ook een goede gietijzeren cilinder. De ervaring heb je al gehad bij deze. Betrouwbaar dingetje als je er goed mee om gaat.
Als ik voor de airsal zou gaan zou ik deze bewerken zodat deze geen brammen heeft of scherpe hoekjes.

ik heb dit ook gedaan met mijn dr50 en inderdaad de dr50 is een tank 20k kilometers als het er niet meer zijn zonder enig probleem

Ik heb 1 keer de piston moeten vervangen omdat deze op was en nu is hij weer op dus tijd voor iets anders

Ik denk dat ik voor een airsal ga gaan omdat mijn vriend deze ook heeft en deze cilinder al redelijk veel gebeuld is zonder enige schade of mss 1 keer een piston en met gebeuld bedoel ik monteren met zand en vuil enz niet inrijden niet warm rijden en deze werkt bij hem na 1.5 jaar nog altijd.
 
Inrijden + warmdraaien is wel belangrijk bij aluminium maar als je hierop let dan blijft hij in de beste staat. Je wilt natuurlijk zo min mogelijk compressie verlies en een motor slijt +-80% van zijn leven in warmdraaifase. Goed warm laten worden en dan kun je hengelen.
 
Hoe krijg je in hemelsnaam een dr50 versleten vraag ik me eerder af?
Is het niet gewoon een nieuwe zuiger erin en weer 50k km rijden?

En anders kun je het beste voor de polini 50 gietijzer kiezen ivm afwerking vanaf de fabriek. Zal in vermogen weinig verschillen met je DR50 van nu trouwens. Wil je meer power zou je voor een DR70 kunnen kijken of is dat geen optie? Als je cilinder trouwens wel echt versleten zou zijn zou ik maar meteen je krukas lagers vervangen. Zoiets is sowieso vaak geen overbodige luxe en als je dan toch bezig bent zou ik het meteen mee pakken. Blijf je bij 50cc hoef je alleen de lagers te vervangen, wil je zoals je zelf zegt wat meer power zou ik een DR70 kiezen met een passende krukas. 2 vliegen in 1 klap
 
Inrijden + warmdraaien is wel belangrijk bij aluminium maar als je hierop let dan blijft hij in de beste staat. Je wilt natuurlijk zo min mogelijk compressie verlies en een motor slijt +-80% van zijn leven in warmdraaifase. Goed warm laten worden en dan kun je hengelen.
Met mijn dr50 heb ik hem heel goed ingereden en altijd warm laten draaien en je ziet dat dit suruis zijn nut heeft
Hoe krijg je in hemelsnaam een dr50 versleten vraag ik me eerder af?
Is het niet gewoon een nieuwe zuiger erin en weer 50k km rijden?

En anders kun je het beste voor de polini 50 gietijzer kiezen ivm afwerking vanaf de fabriek. Zal in vermogen weinig verschillen met je DR50 van nu trouwens. Wil je meer power zou je voor een DR70 kunnen kijken of is dat geen optie? Als je cilinder trouwens wel echt versleten zou zijn zou ik maar meteen je krukas lagers vervangen. Zoiets is sowieso vaak geen overbodige luxe en als je dan toch bezig bent zou ik het meteen mee pakken. Blijf je bij 50cc hoef je alleen de lagers te vervangen, wil je zoals je zelf zegt wat meer power zou ik een DR70 kiezen met een passende krukas. 2 vliegen in 1 klap
Ik heb al een andere krukas en andere lagers die ondertussen 10k oud zijn krukas is een dopler sr3 en de lagers zijn ckf c3 lagers

en ik wil geen 70cc omdat ik dan ook een andere carbu en inlaat moet hebben en heb al veel problemen gehoord om dat dan te kunnen afstellen.

En die dr70cc vind ik hier niet meer in belgië alleen de lc varianten en die zijn zonder cilinderkop daarom wil ik een 50cc met cilinderkop omdat de cilinderkop nu al 55k heeft op de teller is nog de originele.
 
Back
Top