welke 70 giet (op std krukas) voor dagelijks gebruik

kenikoe

Well-Known Member
Hoi, ik heb mijn oude 50 snel aan gort gereden en nu ben ik op zoek naar een leuke 70cc cilinder. Het is voor dagelijks gebruik dus ik wil niet om de 500km een zuiger vervangen en gietijzer lijkt mij dan dus de beste keuze (of kan ik toch beter alu nemen?). Ook wil ik mijn standaard minarelli horizontaal krukas houden (zitten al nieuwe SKF C3 lagers op). Welke van deze cilinders is dan de beste keuze:

DR70 + Kop = 109euro
D=47mm, 70cc, gietijzer, LC

Malossi (Sport) + Kop = 129,95euro
D=47mm, 70cc, gietijzer, LC

Top Performances (Trophy) + Kop = 129,95euro
D=47.00mm, 70cc, gietijzer, LC

Top Performances (Due Plus) + Kop = 179,95euro
D=47.00mm, 70cc, gietijzer, LC

Polini + Kop = 189,95euro
D=47mm, 70cc, gietijzer, LC

Polini (Racing) + Kop = 246,95euro
D=47mm, 70cc, gietijzer, LC
 
Advertisement - register to remove this

nielsmeister said:
Ik rijd zelf een Dr70 REvolution getuned op mijn standaard krukas. en die krukas zit er al 30.000 km onder ofzo. Werkt perfetct. En koste ook nog geen 100 euro :D. JA pcies 99 :p

Daar zit ik dus ook aan te denken. Zou een DR70 getuned ook nog zonder problemen op een std as rijden of kom je dan al op niveau due plus?
 
dieselmaniac said:
je ziet toch wat ie zegt? dat die andere jongen ook al op st as rijd

ja ok, maar misschien heeft hij wel geluk. hierboven is ook al gezegd dat de ene wel met een due plus en std as kon rijden en de andere niet. vandaar...
 
Last edited:
antonrox said:
Mijn keuze is duidelijk denk ik :

- Due plus 70cc ( rooie top )
- Gianelli shot
- Dellorto 17.5 of 19mm carburateur

Als benzine zou ik euro 98 pakken in plats van 95 ! en dan zelf smeren :)

1 op 35 is voldoende met een vol syntetische 2 takt olie ( bijvoorbeeld TTS )


ik zou het nog iets anders doen... neem en 21mm Do en haal je olie pomp eruit en rij op tweetakt....
 
Formula50 said:
Is wel makkelijk om mij maar meteen te bombarderen als Loser. Getuigt wel van je niveau, klasse! Zullen we eens zien of een Evo50 niet meer koppel heeft dan een DR70.....
<ontopic>
Ik zou het er niet op wagen Kenikoe, mja.

Nick.

haha, ik heb t0ch gezegt dat ik een mhr 50 of een evo 50 NIET zie als een 50 snel. 50 snel denk ik aan, airsal, athena, etc. Maja lezen is ook een kunst.

Tunen van een DR 70 lijkt me onzinnig, neem dan een ALU cilinder: athena, hebo oid! (maar niet op std krukas)
 
Airsal is ook aardig fel, mja. Nu hou ik ermee op :henko:.

En verder is er na tuning van een Dr veel meer uit te halen. Maar daar heb ik verder geen ervaring mee gehad, dus kan ik niet 100% zeker zeggen. Maar als je dat uitlaatpoortje ziet, kan dat stukken beter imo.

Nick.
 
Last edited:
kenikoe said:
hmm, lagers vervangen is het enige wat ik nog niet zelf heb gedaan en ik begine r liever ook niet aan. als ik dit door de dealer laat doen en er moet ook nog een nieuwe as in dan gaat me dit ook 100-150euro extra kosten. dus ik denk dat ik het dan maar op zekerheid gooi en voor de dr ga.
is echt makkelijk en het is voor iedereen een eerste keer geweest he.
en zou het je niet lukken kun je daarna nog naar de winkel gaan
 
nitro-racer(2) said:
is echt makkelijk en het is voor iedereen een eerste keer geweest he.
en zou het je niet lukken kun je daarna nog naar de winkel gaan

klopt. ik denk ook dat ik het eerst zelf ga proberen, zal wel wat langer duren maar uiteindelijk zal het me wel lukken denk ik. ik wil ook zeker weten dat het carter nog schoon is na de geknapte zuigerveren.

maar hoe zit dat met het verwarmen van de carterhelften want ik heb daar niets voor. of is dat niet nodig als die 1000km geleden al uit elkaar is geweest?
 
Back
Top