welke 70 giet (op std krukas) voor dagelijks gebruik

kenikoe

Well-Known Member
Hoi, ik heb mijn oude 50 snel aan gort gereden en nu ben ik op zoek naar een leuke 70cc cilinder. Het is voor dagelijks gebruik dus ik wil niet om de 500km een zuiger vervangen en gietijzer lijkt mij dan dus de beste keuze (of kan ik toch beter alu nemen?). Ook wil ik mijn standaard minarelli horizontaal krukas houden (zitten al nieuwe SKF C3 lagers op). Welke van deze cilinders is dan de beste keuze:

DR70 + Kop = 109euro
D=47mm, 70cc, gietijzer, LC

Malossi (Sport) + Kop = 129,95euro
D=47mm, 70cc, gietijzer, LC

Top Performances (Trophy) + Kop = 129,95euro
D=47.00mm, 70cc, gietijzer, LC

Top Performances (Due Plus) + Kop = 179,95euro
D=47.00mm, 70cc, gietijzer, LC

Polini + Kop = 189,95euro
D=47mm, 70cc, gietijzer, LC

Polini (Racing) + Kop = 246,95euro
D=47mm, 70cc, gietijzer, LC
 
Advertisement - register to remove this

Gebruik de search is, zijn al 1000000 topics over, dr is prijs kwalitatief het beste, malossi sport zal iets sneller zijn ongetuned, tuend is dr sneller en slijtvaster. Polini giet, zal de snelste zijn ongetuned.
 
zou zkr voor gietje gaan omdat je veel km`s me wil rijden.

dan zou ik als ik jou was voor de

Top Performances (Due Plus) + Kop = 179,95euro
D=47.00mm, 70cc, gietijzer, LC

hoor ik zeer goede verhalen over, en het knalt aardig voor giet als je goed afstelt :*
 
tom_zip_sp_2000 said:
Gebruik de search is, zijn al 1000000 topics over, dr is prijs kwalitatief het beste, malossi sport zal iets sneller zijn ongetuned, tuend is dr sneller en slijtvaster. Polini giet, zal de snelste zijn ongetuned.
Polini giet is 1 van de langzaamste/laagtoerigste uit de doos:)
 
Ok dan wordt het dus de due plus waarschijnlijk (even beetje bijsparen). Deze zal ook wel ok lopen met een Bida S2 en 17,5 'DO neem ik aan.

Maar kan de due plus wel zonder problemen op een std krukas (mina hori) met C3 lagers?
 
Ik had tog echt voor de dr gekozen... Zover zitten die gietijzeren cilinders niet uit elkaar in prestaties!
En een Std krukas die kan hem met gemak houden...
 
Is het verschil tussen de due plus en de dr70 70euro waard dan of is het verschil niet zo groot?

En wat zal dan ongeveer het verschil in toeren tussen de dr70 en due plus?
 
eh nee ik heb idd ook gehad dus dat mn drijfstang helemaal verbogen was maargoed had toen al 15000 +2000 km met top op die krukas zitten... maar het blaast aardig goed een due plus
 
NRG_AeroX said:
eh nee ik heb idd ook gehad dus dat mn drijfstang helemaal verbogen was maargoed had toen al 15000 +2000 km met top op die krukas zitten... maar het blaast aardig goed een due plus

De ene zegt dus dat het wel kan met std krukas en de andere niet. Wat is het nou? Mijn std krukas heeft trouwens rond de 16000 gelopen en er zitten nieuwe SKF C3 lagers onder.
 
ik rij al een heel aantal km's op mn standaard krukas met de ebste setup die er is voor due plus en heb nergens last van meer nu ik een andere carb heb gekocht :p
 
|(.

Zit die jongen nu geen domme dingen aan te raden. Due Plus is gewoon te zwaar voor je standaard kruk. Met heel veel mazzel houdt ie het, maar bespaar je het geld en koop een nieuwe kruk voor 80 Euri. Scheelt je een hoop geklooi en geld als alles in de soep draait.
Maar ik hou me er wel gewoon buiten. Zijn blijkbaar mensen die denken dat het allemaal prima gaat met Due Plus, mja. Ik adviseer het je om het niet te doen.
DR70 kan nog wel op std kruk, maar zelfs dat zou ik niet aanraden. Koop voor het verschil tussen die Due Plus en DR70 een fatsoenlijk asje. Dan kun je tenminste een paar jaar met zekerheid vooruit.
Mja, dit raad ik je dus aan. Ik geef er geen drol om als je naar die mensen luistert die gewoon een Due Plus op std kruk doen, dat is jouw feestje. Succes iig ermee...

Nick.
 
idd je moet het zelf weten... ik praat dan wel hoog over ''due plus'' maar het is duidelijk geen MHR serie mjah je moet het zelf weten....

luister maar gewoon naar formula50 anders heb ik het straks weer gedaan met mn standaard krukas + lagers :z
 
Formula50 said:
|(.

Zit die jongen nu geen domme dingen aan te raden. Due Plus is gewoon te zwaar voor je standaard kruk. Met heel veel mazzel houdt ie het, maar bespaar je het geld en koop een nieuwe kruk voor 80 Euri. Scheelt je een hoop geklooi en geld als alles in de soep draait.
Maar ik hou me er wel gewoon buiten. Zijn blijkbaar mensen die denken dat het allemaal prima gaat met Due Plus, mja. Ik adviseer het je om het niet te doen.
DR70 kan nog wel op std kruk, maar zelfs dat zou ik niet aanraden. Koop voor het verschil tussen die Due Plus en DR70 een fatsoenlijk asje. Dan kun je tenminste een paar jaar met zekerheid vooruit.
Mja, dit raad ik je dus aan. Ik geef er geen drol om als je naar die mensen luistert die gewoon een Due Plus op std kruk doen, dat is jouw feestje. Succes iig ermee...

Nick.

man die krukas kan dat makkelijk aan !
zolang je :

Lagers
smering
en krukas zelf

nog goed is kan je bijna alles op je std, krukas planten ik heb de cilinder van Erik (EGT) waarmee 20.2 pk is gehaald op klaaswaal 03' met std piag krukas !

en hier gaat het om een deu plus gietijzer cilinder vs. een oud model cross cilinder :)

maar in principe is het niet echt aan te raden om met std. krukas te rijden omdat er altijd wel gevaar is dat geef ik toe ;) ! maar in principe zal het wel kunnen !

maar je hoort ook vaak zat dat er RHQ , evo , rito , doppler assen breken !
 
Back
Top