Ja weer. 4 weken geleden. Gietijzer 50cc. Uiteraard castrol die je bij de benzine pomp kan halen. En afstellen gaat me goed af dus daar ligt het niet aan.Weer? Hoe veel kilometer? Wat voor Malossi cilinder? Wat voor olie?
Misschien eerst eens leren hoe je hem goed af moet stellen?
Dat is zeker waarAls dat binnen 4 weken kapot loopt gaat er toch iets mis.
Ja naalldlager nog heel en de clipjes zaten nog op hun plekWas naaldlager nog heel ?
Zaten de Cir clips nog op zijn Plaats ??
Soms kan het een raadsel zijnAls dat binnen 4 weken kapot loopt gaat er toch iets mis.
heb na de eerste warmloper/vastloper mijn keerringen vervangen mag hopen dat die nog goed zijn. Bougie ietsjes zwarter dan koffie bruin.Met dat soort dingen zeg ik toch eigenlijk al heel snel dat het een menselijke fout is.
Het heeft gewerkt, is uit elkaar geweest, en het loopt ineens kapot? Meest waarschijnlijke is een foutje.
Of er is iets van rommel in gekomen met het in uit elkaar halen en in elkaar zetten.
Maar het zou ook kunnen dat de zuigerveer het moeilijk gehad heeft oid, en het met los halen, en weer monteren toch een tik gehad heeft.
Lagers gewoon vervangen neem ik aan? Of zijn die ook 2 keer los geweest?
C clips vind ik ook een goede, hoor ook vaak dat de versies met pinnetjes afbreken en de boel slopen. En helemaal als je ze hergebruikt, zou dat ook zeker voor problemen kunnen zorgen. Hitte, afkoelen, etc. Als je ze gewoon laat zitten, komt het wel goed. Als je ze nog een keer monteert, en ze misschien wat verbuigt enz, kan het ook goed zijn dat ze een keer afbreken.
Terug naar @Aerox 50cc Bougie netjes op de goede kleur?
Ook naar de lagers gekeken? Met een vast of warmloper kunnen die natuurlijk ook een klap krijgen. Kan goed zijn dat je wat speling hebt op de lagers, en het daardoor snel weer kapot loopt.
Is dat het geluid wat je hoort als je rijd/loopt?De lagers doen het werk, de keerringen sluiten af. Zijn de lagers nog goed?
Kan ik dat vanaf de buiten kant zien? De krukas heeft speling van rechts naar links maar niet van binnen en buiten (naar ontsteking en vario wel en niet van van het blok naar binnen en buiten. Dat hoort toch?Ik heb het over de krukaslagers, en drijfstang lagers. De lagers in de motor.
Als je loopt hoor je de lagers in de vertanding, en de vertanding zelf. De motor draait dan niet.
heb nu mijn cilinder en zuiger eraf en kan vanaf die positie de krukas naar links en rechts bewegen niet heel erg maar het kan ietsje en kan de krukas niet indrukken. Als ik de carterkap er af halen en alles van de vario eraf haal dan kan ik de krukas niet naar links en rechts bewegen.Je bedoelt dat je de vario/krukas ietsje in kan duwen? (naar de zuiger toe zeg maar) Of dat je hem van links naar rechts kan bewegen? Als je hem van links naar rechts kan bewegen zijn de lagers op. Ietsje induwen kan wel normaal zijn.
Dat is niet het geval.Als je de krukas van af de Vario kant , of de ontsteking kant van links naar rechts kan bewegen / schuiven ... is er iets niet goed.