Zou niet zomaar een ander blok eronder gooien als je geen gezeik wilt met de motorcode.. Want dit kan nog wel een problemen geven mits je ooit een WOK status krijgt en je de scooter opnieuw moet laten keuren.. Dan krijg je te horen dat het blok niet bij het frame hoort, en dat kan je dan wel er zuur te komen staan.
De motorblokcodering is iets heel anders als het motorbloknummer!
Bovendien is het motorbloknummer helemaal geen issue voor de RDW....
Simpelweg omdat er geen database bestaat met gestolen motorblokken en/of nummers, dit is idem aan de wok gevalletjes.
Er vindt namelijk helemaal geen registratie van motorbloknummers plaats door de RDW.
Fabrikanten echter houden meestal wel een registratie bij van welk motorblok bij welk frame hoort, de ander weer niet enz.
Verder heeft dit nummer niks te maken met je kenteken en RDW.
Het wordt immers ook niet vermeld op het kentekendocument!
Het motorbloknummer is dus niet zo bepalend, VIN-nummer uiteraard wel.
Het motorblok is immers een slijtage artikel, wat vervangen kan worden.
Zou anders een mooie boel worden, blokdeel waar het nummer zich op bevindt gaat stuk en is onherstelbaar beschadigd.
Dan is men dus aangewezen op een compleet nieuwe scooter aan te schaffen....., en dat is waanzin natuurlijk.
In 2005 toen de schouwing inging is dit nummer echter wel genoteerd!
Maar de RDW heeft er echter nooit wat mee gedaan, zelfs bij motorfietsen en/of scooters is het idem dito!