Welke blokken kunnen onder Sym Jet 14??

fayagegaan

New Member
Hi allemaal!

Ik heb een sym jet 14 met een warmloper, dit blok gaat vervangen worden. Echter is een specifiek jet 14 blok erg lastig te vinden, ik zou dus graag willen weten welke andere blokken zouden passen?

De jet 14 heeft motorcode XS1P37QMA-2A en ik zie dat meerdere SYMs deze motorcode hebben, echter hebben die wel een andere wielgrootte dan de jet 14. Ik ben dan ook vooral benieuwd of een 12 of 16 inch blok wel zou passen op de jet 14, en zo niet, naar welk blok ik nog kan zoeken?

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Mijn zoon heeft een Sym Orbit 3 Euro 4 en @Bulldog heeft een Sym Fiddle 2 Euro 4 beide scooters hebben ook het XS1P37QMA-2A blok en beide scooters hebben 12 Inch wielen.

De Sym Jet14 heeft 14 Inch wielen.

De blokken zullen toch wel hetzelfde zijn, ze hebben immers hetzelfde typenummer echter of de eindoverbrenging misschien verschilt durf ik niet te zeggen, dit zou wel aannemelijk zijn.
Dus indien de eindoverbrenging zouden verschillen is het een kwestie van overzetten.
 
XS1P37QMA-2A, is dat niet het 6 deukjes blok? afgeleid van de 6 deukjes op de carter deksel?
In dat geval is 16inch geen probleem.
Mijn symphony SR heeft hetzelfde blok met ook 16inch wielen.
 
En even tussendoor, wat zou het resultaat zijn als ik een kymco blok(people s, agility 16) eronder zet, past dat wel en is dat een aan te raden project om te doen? Lijkt me wel interessant eigenlijk, kymco blok onder een Jet 14
 
Kan je het eens toelichten? want ik zou het zelf eigenlijk niet weten


Kleinere wielen rijden altijd meer dramatischer dan grote.

Kan zeggen dat 10 inch niet zo heel lekker rijd noch remt. (vind het niks voor hogere snelheden)

12 inch is best okee om te gebruikt.. Alleen nog grotere zal wel comfortabeler moeten rijden.

Nadeel van grotere wielen is de banden maar. Een 12 inch wiel heeft vaker wel meer contact oppervlak.
En een 14 inch wiel kan smaller zijn en minder contact oppervlak hebben. (kan natuurlijk verschillen per scooter)

Maar normaal als de inches groter worden word het wiel ook smaller.
 
Last edited:
Kleinere wielen rijden altijd meer dramatischer dan grote.

Kan zeggen dat 10 inch niet zo heel lekker remt noch remt. (vind het niks voor hogere snelheden)

12 inch is best okee om te gebruikt.. Alleen nog grotere zal wel comfortabeler moeten rijden.

Nadeel van grotere wielen is de banden maar. Een 12 inch wiel heeft vaker wel meer contact oppervlak.
En een 14 inch wiel kan smaller zijn en minder contact oppervlak hebben. (kan natuurlijk verschillen per scooter)

Maar normaal als de inches groter worden word het wiel ook smaller.
Moet zeggen dat die symphony sr inderdaad erg comfortabel rijdt, mede door de grotere wielen wellicht.
Tijdens de lockdown als project gereviseerd na jaren uit de scooterscene te zijn geweest.
En inderdaad dunne bandjes dat wel.
Miste wel wat power (koppel) er kon max 62cc op, daarom nu toch een vertrouwd aerox project:kissingclosed:
Maargoed offtopic dit.
Post automatically merged:

T lijkt idd op datzelfde 6 deukjes blok. Wat voor verschil zou ik merken in rijgedrag als ik ga voor 12 inch of 16?
Ik zou zo het zo veel mogelijk bij de originele banden maat houden.
Die blokjes zijn best betrouwbaar, het nadeel is alleen dat ik maar bar weinig imitatie kon vinden, waardoor het een vrij duur project is geworden uiteindelijk, maar ook een hoop van geleerd dus dat is de winst voor mij.
 
Last edited:
Back
Top