Welk model Vivacity heb ik?

D

Deleted member 68514

Guest
Ik zou graag willen weten wat voor model Vivacity ik bezit. Het kenteken zegt bij de RDW bouwjaar 2005, ik heb begrepen vd RDW dat er al eerder een kenteken bewijs is afgegeven of zoiets, in ieder geval een aantekening vd RDW dat het bouwjaar eerder is dan 2005.
Ik heb Peugeot Vivacity 2 takt, bouwjaar en type wil ik graag weten. Ik wil er namelijk transparante glaasjes vd knipperlichten op zetten. Met oranje gloeilampen. ( Eurokit schatte hem op 2000 geloof ik, kan ook 2002 zijn)
20200414_204125.jpg20200411_124829.jpg20200411_124839.jpg20200414_124346.jpg20200411_125804.jpg
Alvast bedankt.20200418_180755.png
 
Advertisement - register to remove this

Kijk aan de hand van je kenteken eens op RDW kenteken check.

Daar moet als het goed is ook de type enz. Bijstaan.

Het oogt wél als een viva city. Dat zeker! Maar misschien is het wel een ander chassis.

Zoek anders aan de hand van je VIN. Kijk wat daar uitkomt.
 
Kijk aan de hand van je kenteken eens op RDW kenteken check.

Daar moet als het goed is ook de type enz. Bijstaan.

Het oogt wél als een viva city. Dat zeker! Maar misschien is het wel een ander chassis.

Zoek anders aan de hand van je VIN. Kijk wat daar uitkomt.
20200418_180755.png20200418_185422.png20200418_185509.png20200418_180755.png
 
Dat is n mooie hè vd RDW, bouwjaar is 2005, maar kijk naar het model. Oud, ik ga m een upgrade naar een nieuwe unit, geen led. Maar daarom moet ik weten welk type ik heb binnen de Vivacity modellen!
 
Het is gewoon een classic.. 1ste model dus.
Dankjewel, ik heb dan verder geen antwoorden meer nodig.
Eurokit jij weet je dingen wel. Raar verhaal met de RDW hè?
je kan t zelf lezen, heb op MP een echte 2005 gezien, digitaal dashboard, etc. Maar ik heb wel een goed gevoel bij deze, mijn huidige Vivacity dus.
Mogelijk koop ik een wok Viva er bij voor de onderdelen.
Maar als een 2005, met 25.000km nog 300eu op moet leveren, krijg je die met wok status vaak voor maximaal 50eu!
 
Smaken zijn verschillend natuurlijk maar ik vind persoonlijk die oranje glaasjes mooier, ze steken mooi af tegen de kleur van de scooter.
Dit effect gaat verloren als je doorzichtige glaasjes monteert.
Klopt, dat is bij de Orbit beter in balans door de smallere kuip.
De achterzijde is een optie. Maar de voorzijde klopt helemaal wat je zegt
 
Inderdaad @Sparky smaken verschillen.
Ik vind de heldere glaasjes juist wel mooi.
@bramb als er oranje lampjes geplaatst worden dan blijft er een oranje gloed zichtbaar.
Ook als de knipper uit staat. (zie de voorbeeldfoto)
Zelf heb ik lampjes geplaatst die helder van kleur zijn maar wel wit (voorzijde) en rood (achterzijde) uitstralen.
Dan ben je de oranje gloed ook kwijt en heb je volledig heldere knippers op je scooter.
Kijk hier voor de lampjes.
Dit is wettelijk toegestaan. (zie foto)
Morgen zal ik foto's maken en plaatsen, dan zie je hoe het er op mijn scooter uit ziet.
KNIPPERLICHT ORANJE.jpg
Regelgeving Verlichting Scooter.jpg
 
Dankjewel, ik heb dan verder geen antwoorden meer nodig.
Eurokit jij weet je dingen wel. Raar verhaal met de RDW hè?
je kan t zelf lezen, heb op MP een echte 2005 gezien, digitaal dashboard, etc. Maar ik heb wel een goed gevoel bij deze, mijn huidige Vivacity dus.
Mogelijk koop ik een wok Viva er bij voor de onderdelen.
Maar als een 2005, met 25.000km nog 300eu op moet leveren, krijg je die met wok status vaak voor maximaal 50eu!


Ik heb die scooter zelf ook gehad. bouwjaar 1999 in grenade red.. En 2006 model sportline SL4 heb ik momenteel nog in de tuin staan.

Wat heb ik onder die eerste allemaal eronder gehad?

Vaak met de originele peugeot cilinder gereden omdat die het best is kwa kwaliteit.
- 50cc Top performance Trophy (die met de blauwe cilinderkop HD) Trok hij aanzienlijk een stuk sneller door voor 50cc)

- Giannelli Nr-x voor speedfight
- Tecnigas next 1st model)
- Tecnigas basic
- Giannelli Nr-x voor vivacity ( Lijkt op de reverse, maar het is echt een lawaai ding, persoonlijk vind ik de nr-x voor speedfight beter)

- Malossi multivar sport (heb eigenlijk nooit een polini speedcontrol gebruikt)
- Volgens mij ook een hebo vario
- Rito krukas
- Polini speed clutch (was eigenlijk een drama op een bijna standaard setup (koppeling was veelste licht)
- Malossi vl9 membraan (niet aan te raden)

Dus ja heb er wel enige ervaring ermee gedaan
 
Last edited:
Bromfietsen en snorfietsen hebben sinds september 2005 een kentekenplicht. Data van vóór die tijd zijn niet bij RDW bekend. Daarom staan alle 1e afgifte datum op 30-08-2005.
Ikzelf heb een Vivacity die in aug. 2004 gekocht is door een Belg (originele aankoopbon zit nog in de handleiding). Die heeft hem meegenomen naar Belgie en de scooter is weer in Nederlnad gekomen in april 2006.
Volgens RDW is de 1e toelating 30-08-2005 en toelating in Nederland april 2006.

Dus alle scooters en brommers met een bouwjaar vóór 30-08-2005 hebben een 1e toelating van 30-08-2005 bij RDW.
 
Back
Top