Welk logo voor me bedrijf

Welk logo


  • Total voters
    46
Een logo moet gelijk in t oog springen en herkenbaar zijn.

Wat dat betreft werkt 1 gewoon t beste. Zoiets zou ook zonder de tekst erbij nog herkenbaar zijn en dus ook mooi als klein element bij andere ontwerpjes toegevoegd kunnen worden.

2 is mij te basic en niet onderscheidend.

Mee eens, rest vindt ik bijna amateuristisch.
 
Raymond, contact me ff op fb/msn/ of stuur een pm oid
Ik kan je wel helpen ;)

Je logo moet voortkomen uit de visie van je bedrijf, waar jij voor staat en het moet aansluiten bij je klanten (herkenbaar, betrouwbaar, kwaliteit etc.) Maar dat kun alleen jij aangeven.

Heb je samen met je designer dingen doorgesproken? Of gewoon gezegd dat je een nieuw logo wilt? :p
 
#2, oogt lekker modern. Misschien het vorkje nog een kleurtje geven wat al is aangegeven en nog een mesje naast het vorkje.
 
niet eigenwijs zijn Raymond, 3 is echt het beste voor deze omgeving :) Als ik zo'n bus voorbij zie rijden dan onthou ik hem. Dat heb ik met geen 1 van de andere ontwerpen.
 
Denk het ook..
Juist in die regio..
Westlanders, geven hun geld uit... aan "westlanders.." (Mensen schikken soms als ik langskom met Haags accent :p ) ( klein voorbeeld.. mensen die ik ken rijden liever 10KM naar naaldwijk s'avonds voor een AH, dan 3 KM naar Den-Haag.. AH )
Daarom heb ik mijn bedrijf 5 jaar geleden ook 0174-catering genoemd..
 
Vind 1 het mooist (maar kan komen omdat die de mooiste achtergrond heeft :p )
Misschien zou je bij de 2e iets diepte erin moeten laten brengen door het logo heel iets 3d te maken.
Dus wel de positie zo houden, maar dat het lijkt alsof de letters erin gedrukt zijn (in het grijs) of juist erop liggen.

Heb iets soortgelijks toevallig bij een logo voor een vriend van mij gedaan ( dus zijn oude logo 100% in zelfde staat gehouden, maar heel iets 3d gemaakt) en dat zag er gelijk veel moderner uit.

Weet niet of dat ook mooi word bij dit logo, maar zou het eens proberen :)


Hieronder wat ik bedoel...
(heb op deze pc niet beide met witte achtergrond, maar het gaat even om het idee.)
 

Attachments

  • studiokosternet_png.png
    studiokosternet_png.png
    80.2 KB · Views: 8
  • comp1test.jpg
    comp1test.jpg
    331.6 KB · Views: 8
Last edited:
942-okay-meme.jpg
 
#1 Absoluut een mooi logo. Alleen is het mij te slick. Dat je liefde voor je vak hebt is prima, maar dat hoeft van mij niet zo nadrukkelijk in het logo (hart) zichtbaar te zijn. Ik associeer het eigenlijk direct met een eat&date achting iets. Lijkt mij niet helemaal de bedoeling. En daarbij is je bedrijfsnaam gewoon tekst en staat aardig los van het logo.

#2 Lekker eenvoudig, strak en goed geintegreerd. Uitstekend voor op briefpapier, visitekaartjes en autobelettering en dergelijke. Kan nog wel wat refinement gebruiken, maar is al erg goed op weg. Associatie met placemet zag ik direct. het logo straalt iets compleets uit, als in "Zitten en mond open is nog het enige dat nodig is".

#3 Die molen is echt misplaatst imho. Onduidelijk, te simpel en rommelig. (Lees: WTF DOET DIE MOLEN DAAR)

#4 Hetzelfde als 2 alleen deze slaat duidelijk de plank mis. Te weinig over nagedacht en te weinig finesse.

#5 Doet me denken aan online faal ict bedrijven. Ik moet er moeite voor doen om te zien wat het is. En ik hou niet van moeite, helemaal niet als ik op de weg zit oid.

Met nog een heel klein beetje aandacht heb je met #2 imho de beste te pakken.


zelf tijwfel ik tussen 2 en 3..
vind 2 heel strak maar 3 vind ik heel mooi omdat me bedrijf in wateringen zin ( zo'n 50 meter naast de molen wat wateringen kenmerkt...
echter is nummer 3 heel moeilijk te bedrukken op een auto/kleding denk ik..

dit is me logo nu al 5 jaar..
[ir]http://www.0174-catering.nl/Images/logo.JPG[/i]

En bij deze heb ik het gevoel dat Rambo komt bezorgen. :+ Komt door dat nametag typo.
 
Last edited:
Met Xander en Ini eens, krijg bij #2 hoewel deze (kwa ontwerp en lay-out) het beste is wel het gevoel dat je alleen maar bejaardencatering doet. :+

Zaai!

Misschien een soort van 'gradient' met lijnen, zoals je bij die letters ziet in dat logo met de windmolen, en dan een kleurtje ;)
 
Back
Top