Wel of niet een nieuwe scooter kopen?

Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd naar jullie mening over het wel of niet aanschaffen van een nieuwe scooter. Ik heb nu een Peugeot Ludix van net 3 jaar oud, weinig problemen mee gehad, alleen wel net helemaal laten tectileren omdat dat niet (helemaal goed) was gebeurd door de dealer bij aankoop en de scooter roestwater begon te lekken. Is nu helemaal schoongemaakt en het probleem is dus opgelost. Toch maakt het me wel een beetje wantrouwig richting Peugeot als merk, want die tectileren dus hun frames niet bij fabricage en google maar eens op Peugeot en roest...
En dan kom je bij de dealer en zie je een Sym Mio staan, ook een leuk scootertje.. Dus ik ben nu aan het twijfelen of ik 'm in moet ruilen. Voordeel van een nieuwe is dat het dan een 4 takt is en de mijne een 2 takt, meer ruimte onder de buddyseat, 2 jaar garantie dus minder kans op dure reparaties en problemen.. Maar groot nadeel is natuurlijk de enorme afschrijving die ik dan heb gehad: scooter 3 jaar geleden voor 1400 euro gekocht en waarschijnlijk krijg ik er niet veel meer voor terug. Wat is jullie mening: is het verstandig om een nieuwe te kopen of kan ik nog jaren vooruit met de Peugeot? En wie heeft enig idee wat ik ongeveer voor mijn oude scooter terug zou moeten krijgen?

Thanks!
 
Advertisement - register to remove this

Geen scooter wordt af fabriek getectyleerd. Rij met iedere (nieuwe) willekeurige scooter maar eens een winter door en haal hem dan uit elkaar: één grote roestbende. Kan verder weinig kwaad omdat een frame niet zo snel doorroest. Ik zou lekker met die peugeot doorrijden. Besparing op het brandstof verbruik t.o.v. een 4 takt is denk ik niet zo groot en aan een 4takt zit meer onderhoud en kan meer kapot.
 
tectyl word ook niet meer gebruikt , bitumen is het nu :p

mja , dat word gelukkig niet gedaan bij scooters , het is vieze klaairommel , bij auto's is het wel nodig alhoewel sommige fabrikanten er niet veel op spuiten (Opel bijv.)

bij auto's is het ook zo dat de carrosserie uit grotendeeld dun plaatwerk bestaat , en scooters niet.

verder , goed schoonmaken helpt enorm , want een scooter roest echt niet zomaar weg.

ik zou er NOOIT van de vieze klaairommel onder smeren, is gewoon vies als je er een keer aan moet sleutelen , ik heb een heleboel auto's gedaan , zelfs dat is kloten natijd..

en verder ligt het absoluut niet aan peugeot...
 
Back
Top