Net 1000km op scooter van 2019 , wel of niet kopen?

Havik

New Member
Ik ben op zoek naar een andere scooter en zag er 1 van 2019 die net iets boven de 1000 km heeft gereden.
Oogt niet als nieuwe teller of terug draaien, lijkt van een oud vrouwtje/stel geweest zogezegd.
Klopt het dat dit niet goed is voor de technische kant van de (Kymco)scooter? Hij heeft volgens zeggen altijd aan een druppel lader gezeten.
 
Advertisement - register to remove this

Of dit werkelijk zo is, is altijd een gok maar als alles andere als nieuw uitziet zal de km-stand wel kloppen.
Stil staan heeft geen nadelen voor de scooter mits droog gestald.
Wel zou ik meteen alle vloeistoffen vervangen en carb. schoonmaken indien nodig.
 
Last edited:
Ik ben op zoek naar een andere scooter en zag er 1 van 2019 die net iets boven de 1000 km heeft gereden.
Oogt niet als nieuwe teller of terug draaien, lijkt van een oud vrouwtje/stel geweest zogezegd.
Klopt het dat dit niet goed is voor de technische kant van de (Kymco)scooter? Hij heeft volgens zeggen altijd aan een druppel lader gezeten.
Zitten de schaamrandjes nog op de banden? Is de uitlaat nog ongeroest? De cardantunnel moet dan ook vrijwel nieuw ogen. Weinig krassen op de voetenplank. Binnenkant achterspatbord moet er schoon uitzien.
 
Zitten de schaamrandjes nog op de banden? Is de uitlaat nog ongeroest? De cardantunnel moet dan ook vrijwel nieuw ogen. Weinig krassen op de voetenplank. Binnenkant achterspatbord moet er schoon uitzien.
Ik moest googelen voor de schaamrandjes en cardantunnel, van die laatste heb ik een foto gevonden maar geen idee waar die zit. Van die schaamrandjes begreep ik dat het een slijtage van de zijkanten van het loopvlak was? Dat oogt als nieuw en alle naalden zitten ook nog op het rubber. De uitlaat is van begin tot eind volledig zwart en ik zag nergens in het motorische of op chassis vuil of roest.
De voetenplank is van een soort rubber en kras vrij, de tassenhaak wand oogt wat gekrast in schommelend patroon.
 
Mensen kopen zo'n ding en rijden er daarna bijna nooit mee
Inderdaad , Heb hetzelfde gehad , maar wel van een bekende gekregen , niet lopende Santini Firenze , Grande retro 2010 , 2220km gelopen . Heb hem gekregen in 2020 . Had gelukkig wel binnen gestaan , en er mankeerde niet veel aan , alleen carb helemaal aangevreten door de E10 . Heeft nu 9000km gereden zonder noemenswaardige problemen.
 
Ik moest googelen voor de schaamrandjes en cardantunnel, van die laatste heb ik een foto gevonden maar geen idee waar die zit. Van die schaamrandjes begreep ik dat het een slijtage van de zijkanten van het loopvlak was? Dat oogt als nieuw en alle naalden zitten ook nog op het rubber. De uitlaat is van begin tot eind volledig zwart en ik zag nergens in het motorische of op chassis vuil of roest.
De voetenplank is van een soort rubber en kras vrij, de tassenhaak wand oogt wat gekrast in schommelend patroon.
Ik noem het cardantunnel, maar het is gewoon het gedeelte waar de aandrijving in zit. Snaar, vario, koppeling etc.
My bad.
 
Ik ga de scooter zaterdag ophalen, duimen maar dat niemand een bod doet en dan hoger bied en ze daar voor gaan.
ik heb het adres al, dat scheelt
 
op mijn kymco van 2019 stond al bijna 24K toen ik 'm kocht, die start en rijdt nu netjes maar was (en blijft) wat aan de trage kant.
als je plannen hebt 'm sneller te maken gaat dat niet zo makkelijk als bij de voorgaande modellen tenzij je wat dieper in de buidel tast en dan wordt het ook duidelijk illegaal.
 
Let ook goed of dat het onderhouds boekje erbij zit en of dat deze wel alle beurtjes gehad heeft.

Een goede reden om een scooter zo bij lage km stand te verkopen kan ook misschien komen als het een probleem scooter is.
Men wilt er dan gewoon er van af.

Zou er zeker even op proef rijden of alles wel zo goed is als het lijkt.
Helaas lees ik nu net pas je reactie nu ik terug kwam om te zoeken of er iets over een geluid te vinden was.
Het was spekglad toen ik de scooter kocht, al heb ik hem vandaag pas opgehaald doordat de tennaamstellingscode niet in de map bleek te zitten. Motorisch klonk hij super, start in 1 keer en alle tjeks waren ook goed. Heb wat gereden er mee inmiddels voor een late boodschap en hij haalt met bijrijder van 40kg 48 km , trekt goed snel op en alles verder prima, leek me tijdens het wennen in druk stadsverkeer.
Maar eenmaal gewend ging ik een in hoogte aanzwellende toon horen die ook weer iets naar beneden ging tot aan stilstand.
Het deed me wat denken aan zo’n eentonige kinderfiets sirene die je door het trappen zelf aanzwengelt , natuurlijk niet hetzelfde of net zo luid haha.
Punt is nu, kan ik er veilig mee rijden tot ik hem naar een scooter zaak breng? Er moet niks stuk gaan natuurlijk. Per doordeweekse dag rijd ik dan tweemaal 21km.
Sorry, zelf geen technische kennis… hopelijk word ik niet verbannen haha.
 
Let ook goed of dat het onderhouds boekje erbij zit en of dat deze wel alle beurtjes gehad heeft.
Ik weet niet hoe dit in Nederland zit maar de nieuwere scooters hebben helemaal geen onderhoudsboekje meer.
Beurtjes worden elektronisch verwerkt, tenminste dat is zo bij de Sym van mijn zoon.
 
Let ook goed of dat het onderhouds boekje erbij zit en of dat deze wel alle beurtjes gehad heeft.

Een goede reden om een scooter zo bij lage km stand te verkopen kan ook misschien komen als het een probleem scooter is.
Men wilt er dan gewoon er van af.

Zou er zeker even op proef rijden of alles wel zo goed is als het lijkt.
Alle beurtjes zal niet veel zijn. Deze zit namelijk rond deze stand. Tevens wordt er vrij weinig gedaan bij deze stand. Verse motorolie en bandjes oppompen.
 
Back
Top