zip hogetoeren net gestart

piaggio zip 50 4T

New Member
hallo beste mensen,

Ik heb een piaggio zip 4t 2v met een 70cc blok. sinds ik dat blok heb maakt mijn scooter zoveel toeren dat als hij op de bokstandaard staat, er zachtjes vandoor trilt. Ik weet dat de choke er ook voor zorgt dat het achterwiel harder draait, maar deze toeren zijn veel te hoog daarvoor. Ook als ik met een koude motor rijd ontkoppelt hij zeer slecht. Iemand ideeën?

mvg
 
Advertisement - register to remove this

Hij blijft dus hoog in toeren lopen en zakt dus niet af naar een goed stationar toerental als ik jou goed begrijp?

Bijv. Je strart hij loopt ( rustig )
Je geeft bijvoorbeeld een keertje gas en daarna blijf hij lang op toeren hangen of zakt amper, of niet terug naar zijn stationair toerental.

Altans dit vermoet ik naar jou verhaal
 
Hij blijft dus hoog in toeren lopen en zakt dus niet af naar een goed stationar toerental als ik jou goed begrijp?

Bijv. Je strart hij loopt ( rustig )
Je geeft bijvoorbeeld een keertje gas en daarna blijf hij lang op toeren hangen of zakt amper, of niet terug naar zijn stationair toerental.

Altans dit vermoet ik naar jou verhaal
ik ben er bij geweest en dit is inderdaad het geval ik had zo een gevoel dat er wat mis was met de carburateur en met ontkoppelen bedoeld hij dat de koppeling te snel blijft draaien dus ja de stationair blijft te hoog. maar na een paar minuten dan gaat hij ineens zakken naar een normaal toerental en blijft hij daar nog wel. ik ben op dat punt zelf heel verward naar hoe dit überhaupt zou kunnen
 
Hij blijft dus hoog in toeren lopen en zakt dus niet af naar een goed stationar toerental als ik jou goed begrijp?

Bijv. Je strart hij loopt ( rustig )
Je geeft bijvoorbeeld een keertje gas en daarna blijf hij lang op toeren hangen of zakt amper, of niet terug naar zijn stationair toerental.

Altans dit vermoet ik naar jou verhaal
maar wat bedoel je nou met ontkoppelen? En loopt hij nou altijd hoog stationair of alleen nadat je gas geeft
zodra ik gas geef lijkt het wel alsof de gaskabel blijft hangen, maar dat doet ie niet, want na een paar tellen zakt ie weer naar stationair
 
haal ff luchtfilter er af en kijk goed door de carb of t gaschuif goed staat.het kan ook aan gaskabel liggen.koppeling al gecheckt?
Nee nog niet, ik ga morgen ff kijken met dat lichtfikter
Post automatically merged:

Dit is een filmpje/voorbeeld, let niet op de rest van de scooter, ik ben hem namelijk aan het verven

 
Last edited:
hallo beste mensen,

Ik heb een piaggio zip 4t 2v met een 70cc blok. sinds ik dat blok heb maakt mijn scooter zoveel toeren dat als hij op de bokstandaard staat, er zachtjes vandoor trilt. Ik weet dat de choke er ook voor zorgt dat het achterwiel harder draait, maar deze toeren zijn veel te hoog daarvoor. Ook als ik met een koude motor rijd ontkoppelt hij zeer slecht. Iemand ideeën?

mvg
Goed nieuws, ik heb waarschijnlijk de boosdoener gevonden, er zit een redelijk grote scheur in het spruitstuk (2 á 3 cm), ik ga een nieuwe bestellen. Hartelijk dank voor de gene die hier tijd voor mij hebben ingestoken!
 
Last edited:
Back
Top