scooter start slecht, net nieuwe bougie

fleurw

New Member
Hoi mijn scooter startte niet meer elektrisch, heb er toen een nieuwe bougie in gezet en toen startte die weer maar na een dag startte hij weer niet goed. Hij start uiteindelijk wel maar her duurt heel lang voor hij het doet. Met de kickstart moet ik 2x kicken en hij doet het. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

kan je er ook nog op rijden?? ik zet m altijd aan in de tuin en dan kijk ik er naar! Je leert echt veel op zo'n forum:eek::tearsofjoy:
Is geen rare vraag van mij.
Motorrijders doen dat ooo vaak tijdens de winterstop.
Af en toe starten en even laten draaien.
Dat is wel het slechtste wat je kan doen voor een motorblok.
 
Is geen rare vraag van mij.
Motorrijders doen dat ooo vaak tijdens de winterstop.
Af en toe starten en even laten draaien.
Dat is wel het slechtste wat je kan doen voor een motorblok.
Haha ik snap hem volledig hoor:tearsofjoy:maar het stond er gewoon zo dat ik het niet laten kon ;)
Was dus beslist niet bedoelt alsof het een domme vraag was. ;)
Ik zelf laat elke winter geregeld even draaien en dan een blokje om.
 
@fleurw ,

misschien kun je even aangeven om welke brommer het hier gaat en of het een 2-takt of 4-takt motor is want sommige modellen zijn door de jaren heen geleverd met zowel 2T als 4T.

Verder zou ik eerst eens beginnen met de controle van de vonk van de bougie bij zowel kickstart als e-start of hier verschil in zit.

Vaak zie je bij scooters met een redelijk lage compressie dat deze zich vaak wel laat starten met de kick en slecht of niet met de e-start.
Dus zoals @it's_A_Lex reeds aangaf, indien het een 4-takt betreft, kleppen stellen en eigenlijk ook de compressie (laten) meten.
 
Back
Top