wel of geen nieuwe lagers

NRGstephan

Heerlijk helder ...
Mijn setup is nu std cilinder, uitlaat, en krukas.
Ik wil er binnenkort een Yas R erop gooien, en weer een tijdje later een dr 70cc en 19mm carb.

Ik wilde eerst mijn hele krukas vervangen, maar dat werd erg duur, dus had ik in gedachten om alleen mijn lagers te gaan vervangen. Deze zitten er namenlijk al 6 jaar in (24.000km).
Maar m'n pa lachte me uit en zei dat et niet nodig was :?
Toch denk ik dat die wel aan vervanging toe zijn... Mijn scooter rijd nu al met een groot koppel voor een onbegrenste scooter door hebo koppeling en multivar. Dus lijkt het me dat ze al veel te voorduren hebben gehad.

Wat denken jullie?? Lagers vervangen? of kan ik zelfs met mijn orginele lagers rijden met m'n toekomstige setup? Het zou een hoop geld besparen.
Ben van plan om later niet veel ermee te rijden.

Tnx

Advertisement - register to remove this

krukasje kan nog wel ff mee gaan,maar de lagers had ik zowieso vervangen als ik jou was,mischien rijdt die er nog wel een poos mee,met de lagers,waar het is natuurlijk veel slimmer als je dat nu ff gelijk doe,dan heb je zekerheid!:) En zoveel tijd en geld kost dat niet,bestel gewoon via scootparts gewoon een compleet setje + keerringen,en dan kun je er wel weer een paar 10.000km tegen aan.

Moet je dan ook zo'n beetje het hele blok erafhalen net als bij een krukas vervangen? Ben wel benieuwd hoeveel tijd mijn dealer daar voor nodig heeft ongeveer.
Die vragen 40 euro per uur aan arbeidskosten (!)

Denken jullie dat ze er lang mee bezig zijn?

Het is net zo veel werk als je krukas vervangen. Zelfs meer , want je moet ook nog je ouwe lagers van je krukas zien te krijgen. Als je blok toch open is zou ik meteen ook een nieuw asje erin zetten.

DAMN, dat meen je niet! Dacht dat et juist minder werk was.

Enne, met m'n toekomstige setup is zeker niet verstandig om mijn oude lagers erin te laten zitten? (lijkt me logies majaa)

mensen ervaring met het rijden van (oude) std lagers op een vrij snellopend setup?

ik zou het niet riskeren, ze zouden het nog 10000 km vol kunnen houden, of na een dag in mekaar rossen..

hoor je de lagers rondgaan ? , als ie stationair loopt, en beetje toeren maakt

nee, alleen hoor ik wel eens van vrienden wanneer ze naast me rijden op topsnelheid dat er een vaag geluid uit m'n carter komt.
Zelf heb ik het eigenlijk nog nooit gehoord :S

Maar het hoeft niet perse m'n lagers te zijn natuurlijk, majaa, wie weet.

Jah ik heb er slechte ervaringen mee 9000 k/m altijd goed gesmerd bigend klapte ......bijna een vast naaier........ duss...... ik zal hem maar snel verangen en dan gelijk een as....als je het tog bij de dealer laat doen :) hoef je geen dubble arbeid te betalen.

Als ik jou was zou ik meteen een asje erbij doen.. Kijk even rond of iemand er 2e hands nog 1 heeft liggen ofzo.. En lekker zelf doen, zo moeilijk is het niet! Desnoods vraag je hier iemand die in de buurt woont of ie je wil helpen ofzo en betaal je m ervoor.. zal iig stukken goedkoper zijn dan bij dealer! Als krukas zou ik gaan voor een doppler of als die nog te duur zijn voldoet een rito asje het ook prima... Mja, daar was je zelf ook wel achter gekomen denks:)

doe het zelf er staat op sf en search heir rond een hele goede how to het is echt wel te doen en je bespaart je zelf een hoop geld. doe het eventueel met ervaren vrienden als t kan ;) doppler as met c3 lagers komt het helemaal goed :W.

en anders pluk je je blok gewoon ffies kaal en laat je desnoods je lagers door de dealer doen. Scheeld je een hoop knaken als je er zoveel mogelijk afplukt en je blok los bij je dealer brengt.

Originally posted by A-Bizar
en anders pluk je je blok gewoon ffies kaal en laat je desnoods je lagers door de dealer doen. Scheeld je een hoop knaken als je er zoveel mogelijk afplukt en je blok los bij je dealer brengt.

Dit was ik idd al van plan ja :)

Alles eronder vandaan slopen lukt wel, maar alles weer terug zetten blijft altijd kloten. Majaa, moet lukken denk.

gewoon goed opletten wat waar zat. Anders ff simpel tekenigetje maken of ff op schrijven ofzo.
Wat je ook niet moet doen is een week voor je je blok wegbrengt m al uit elkaar gaat halen want dan vergeet je veel sneller waar wat zat.
Teminste dat had ik altijd. :P

Ja zal ik doen :)
Altijd goed opletten als je dingen voor et eerst doet. Ik heb helemaal geen ervaring met het los halen van me blok... Dus doe ik het wel samen met iemand die er wel van af weet.

Back