weinig vermogen

Robin Vdl

Well-Known Member
Ik heb een Kymco dj y50 die ik aan het opknappen ben. Het is me eerste scooter die ik opknap en ik heb eerst alleen maar puch maxi gedaan. Ik heb dus nog niet zo veel ervaring met scooters dus daarom deze topic.

De scooter rijdt wel alleen is er dus een probleem met het vermogen. Eerst trok de scooter goed en snel op en was hij snel op topsnelheid, maar opeens begon de scooter heel erg veel blauw witte rook uit de uitlaat te stoten en viel hij uit. Heb hem daarna niet meer kunnen starten en ik ben er dus pas geleden weer eens naar gaan kijken. De kickstart zat ook erg los dus die gelijk vast gezet en weer eens proberen te starten. De scooter starten nu opeens wel alleen kwam er gelijk heel veel blauwe witte rook uit de uitlaat en hij heb nu totaal geen vermogen meer. Hij komt niet meer op topsnelheid en trekt erg langzaam op met erg veel rook uit de uitlaat. Wat kan dit zijn??

En dan nog iets, ik wilde dus me cillinder er effe af halen alleen hoe krijg ik zegmaar het tweede gedeelte van de cillender van me blok af? Het lijkt wel of het er aan vast zit ofzo. (heb nog niet zo veel ervaring als gezegd met scooters :#:L
 
Advertisement - register to remove this

Ik weet niet of je al hebt geprobeerd de benzine te verversen (oude benzine?). Rijd je met oliepompje of op mengsmering? (miss te veel olie ofzo). Kan ook een te grote sproeier zijn. Blijft raar dat hij het eerst wel goed deed, dus ik zou toch maar ff naar je cilinder en zuiger kijken. Over je cilinder: als ik het zo lees heb je alleen de kop eraf gehad, en zit de cilinder nog op het blok. De cilinder kan inderdaad behoorlijk vast zitten, maar die laat wel los als je er ff (voorzichtig) tegen aan tikt met een hamer. Suc6 verder...