het is geen zip 4t meer, het is nu een zip 2t ACNiet goed op tijd gezet.
@WEBRacing , Het is nu een 2-takt.Niet goed op tijd gezet.
maar nog steeds meet ik 2 bar.....
de compressiemeter is inderdaad een chinees prul ding. ik zal eens een fatsoenlijke aanschaffen.@WEBRacing , Het is nu een 2-takt.
Edit: Oei dat was dubbel met @KyleG .
Ik hoor vaker dat men een chinese compressiemeter koopt en dat deze niet goed functioneert, misschien is dit bij jouw ook het geval.
dit heb ik gemeten, ik kom niet lager uit dan 6 ohm tussen het frame en het blok terwijl ik de massapunten toch erg goed heb verbonden.Maar ondanks dat de compressie eventueel te laag is, moet de bougie toch vonken, ook al start je met de E-start!
Meet je massaverbinding van het motorblok eens goed na.
Misscien even testen met een compressor en zien of de meter dan de goeie druk aan wil geven want het zou jammer zijn als je een nieuwe meter koopt terwijl deze wel de juiste waarde aangeeft.de compressiemeter is inderdaad een chinees prul ding. ik zal eens een fatsoenlijke aanschaffen.
jaDraai je het gas goed open wanneer je de compressie meet?
Heb je naar de keerringen gekeken?
ik zal die maar eens vervangen dan, hoe kan het dat, wanneer keeringen niet goed zijn, dit resulteerd in slechte compressie?Controleer de krukas Keerringen , @vandeweg en ik had er vandaag ook 1 , geen / weinig Compressie , de Krukas keerring aan de Stator kant was er uit geblazen .
Sommige smeren de buitenkant in met Vaseline of Vet ,, door de onderdruk is het dan ... Flop ... keerring er uit geblazen .
Of oude gare / verkeerde keerring gebruikt
Goede uitleg .Mengsel gaat langs de keerring naar buiten en dus niet naar de cilinder dus minder mengsel om te comprimeren en dus minder druk
Is die compressiemeter wel oke?maar nog steeds meet ik 2 bar..... iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?