Te weinig benzine vivacity?

junnehj

Member
Van de week voor een appel en ei een vivacity mee kunnen nemen. Oud vrouwtje, had altijd goed gereden, stond nu stil sinds ongeveer de helmplicht (dus al best een hele tijd).

Naar huis gereden op halfgas want daarboven wil de scooter niet (bwoaap en uitvallen - geen benzine / teveel lucht)

Hij had ff stilgestaan dus ik dacht sproeier oid zal wel verstopt zijn. Vandaag carb nagekeken, ziet er allemaal goed uit. Sproeier gewoon open.

Alles weer terug erop, nieuwe isolatorpakking en hetzelfde probleem.

Zolang de scooter koud is en de autochoke staat erop rijd hij goed. Hierom zoek ik het eigenlijk al niet in zuiger en cilinder.
Ook blijft de scooter niet in toeren oid hangen na gas geven - dus ik denk eigenlijk geen valse lucht ook.
Stationair lopen doetie ook netjes constant.

Ding is verder helemaal standaard (snor) en zo te zien redelijk bijgehouden in al die jaren (geen verotte of vastgeroeste zooi tot nog toe). Sproeier is de standaard 48 snor. Peugeot verticaal 2 takt.

Er zat nog een litertje oude benzine in, die zal wel op zijn ondertussen na het terugrijden. Ik heb er een volle tank 98 bijgegooid.

Waar kan ik het nog meer zoeken?
 
Advertisement - register to remove this

Bougie vervangen.

Gecheckt op valse lucht met remmenreiniger - geen valse lucht rond de carb

Nog hetzelfde probleem.

Zal nieuwe slangen en vacuum en filtertje proberen van de week.

Zonder weerstand op de bok wil de scooter wel naar volle toeren - bleef dit keer ook heel ff in toeren hangen dus moet haast wel benzine toevoer zijn.
 
Back
Top