weer een paar hpi vragen

Originally posted by David
Wat gaat te ver?, er is een groot verschil tussen een koudere of zowiezo een andere bougie.
Dat je pas 4km met deze hebt gereden zegt NIKS, ze komen zelfs verrot uit de verpakking....
ok, laat ik mezelf anders verwoorden. Ik had dit probleem eerst niet met een oudere bougie die al 1000km meeging. Dat was ook een b10egv. Nadat ik de voorontsteking op 7mm had gezet dook het probleem op. Ik ben naar een dealer gegaan en heb een nieuwe b10egv gehaald. Daar hebben ze ook de electrode afstand op 0,50mm gezet. Die erin gezet en dat veranderde niks aan het vreemde gehaper.
Mijn carb. staat nu nog iets te rijk in het begin, een teveel aan lucht kan het dus zo-ie-zo niet zijn. Ik ga morgen mijn kleppen ff checken.

zet je carb wat armer?
als je 3/4 gas geeft trekt die em er wel door?
zo ja dan is het echt je carb afstelling.

verder zet je electrode afstand op 0.45

die 7mm voorontsteking, hoe heb je die bepaalld, bolletje op rotor en originele streepje op stator, of heb je het streepje op de stator ook verplaatst?
als je die ook heb verplaatst heb je maar 4mm voorontsteking nodig.

B10egv is cker koud genoeg, xander toonde dat ook al aan

Originally posted by BurN
zet je carb wat armer?
als je 3/4 gas geeft trekt die em er wel door?
zo ja dan is het echt je carb afstelling.

ja, bij 3/4 gas is alles ok

verder zet je electrode afstand op 0.45

die 0,05mm zal denk ik echt geen wereld van verschil maken

die 7mm voorontsteking, hoe heb je die bepaalld, bolletje op rotor en originele streepje op stator, of heb je het streepje op de stator ook verplaatst?

streepje niet verplaatst maar bolletje bij streepje gezet (met micrometer tot 7mm gedraait)

als je die ook heb verplaatst heb je maar 4mm voorontsteking nodig.

B10egv is cker koud genoeg, xander toonde dat ook al aan

het kinkt mischien dom maar ik ben eigenlijk ook niet zo'n fan van de hpi ik vind het een beetje een speelgoed ding.
ik zou je aanraden om een malossi te kopen!
hoewel de hpi als je hem goed afgesteld hebt ook cker wel goed moet rijden!

Bart heeft gelijk. En ik heb deze rotor echt niet gekocht omdat ie bij mijn kleurstelling past (al is dat wel zo:) ) Malossi is denk ik ook wel beter maar daar is de prijs ook naar.

Back