weer een paar hpi vragen

marbossi

Well-Known Member
Ik heb vandaag mijn hpi 2003 binnengekregen:D Maar nu zit ik toch met een paar vraagjes die de search niet voor mij op konden lossen
1. er staat een streepje en een stipje op welke moet ik hebben?
2. mina, is dat rechtsdraaiend of linksdraaiend?
Setup is evo70 dila tuned, 21 + 60mm kelk en buis naar buddy, C20 en overrange
3. hoeveel mm voorontsteking zal ik hem ongeveer moeten zetten?
Ik denk zelf dat ik het stipje moet hebben en dat mina rechtsdraaiend is maar ik wil graag het zekere voor het onzekere. Ik heb geen zin om dingen te mollen als het niet nodig is.
 
Advertisement - register to remove this

Ok tot nu toe loopt alles redelijk voorspoedig. De scooter heeft al gedraait:) Maar, met dat ronde plakje alu om de waterpomp aan te drijven past de koelkap/slakkenhuis alleen nog met ringetjes ertussen. Zijn hier oplossingen voor bekend? Het gaat zo wel maar is niet mooi.
 
Ok, vandaag 4,25mm en 6,5mm geprobeerd maar hij blijft stotteren. Het klinkt als massa probleem. Das alleen een beetje vreemd want daar had hij bij de eerste twee ritjes geen last van. Heeft iemand hier een verklaring voor?
 
streepje op de stator moet ook verplaats worden hoor.
6-7mm voorontsteking moet je nieteens aan beginnen. veel ste veel voorontsteking.

hang een strobo eraan, dan zie je dat de streep @ stator ook verplaatst moet worden.

later
 
Bij mina moet de hpi wel tussen de 6 a 7 mm voorontsteking hebben. En als je geen goede massa aansluiting hebt kan die ook erg gaan stotteren. (kan ook liggen aan de dikte van de draad van de massa als die te dun is werkt het ook niet)
 
6 a 7mm voorontsteking is als je het streepje op de stator niet hebt verplaatst.

stel em af met een strobo, en ga dan niet verder met de voorontsteking meer dan 4.5mm.

als je de curve checkt weet je wel waarom.
 
Originally posted by Joost@aerox
denk ook aan de electrodenafstand!
die staat goed -->0,45mm toch?
Originally posted by killin ark
niet de i van hpi.. maar ergens onderaan staat een vaag streepie in geslepen..
Ja daar was ik gelukkig al achter. Dat montage A4-tje van scootparts werd ik niet veel wijzer van.
 
Na een tijdje geen zin en bang voor een gat in de zuiger heb ik gister de voorontsteking op 7mm gezet. Eindelijk vlamde het maar, hij hapert heel vreemd. Net als bij mijn std ontsteking houdt ie bij volgas van 0-60 een paar keer een halve seconden in. Wat zou dit allemaal kunnen zijn?
massadraad(-en) is zeker dik genoeg
electrode afstand op 0,50mm met net 4km nieuwe bougie b10egv.
squish = 0,6mm
sproeier 105 in 21DO met W7 naald
dubbele radiateur
nieuwe bougiedop champion
Ik dacht zelf aan membraan maar dan zou ie stationair ook niet goed moeten lopen toch? Dat doet is dus wel goed. Graag dus suggesties wat het allemaal zou kunnen zijn:)
 
Tering dit gaat echt te ver. twee woordjes wisselen en dan reply-en? Ik ga wel ff kijken of iemand een denso 34 heeft (te leen) Want ik denk -eigenwijs als ik ben- dat dit het probleem niet is.
 
Wat gaat te ver?, er is een groot verschil tussen een koudere of zowiezo een andere bougie.
Dat je pas 4km met deze hebt gereden zegt NIKS, ze komen zelfs verrot uit de verpakking....
 
Back
Top