(wederom) Afstelling

Nicolàs

Well-Known Member
FF een n00b vraag, maja je kan maar beter zeker van je zaak zijn. Ik heb nu een originele koppeling en vario in mn scooter gemonteert en natuurlijk moet de afstelling dan worden verandert dit zijn de problemen:

1 Trekt de eerst 25 meter of tot 17 km/h slecht op.
2 Hij heeft een gigantische dip van 40 tot 60 km/h (waar ie nauwelijks uitkomt).

Ja, oke ik weet dat er strakkere trekveertjes in moeten en een sterkere drukveer, maar welke? Er zitten nu zwarte trekveertjes in en ik heb geen idee of die origineel zijn, het veerdraad zit tegen elkaar aan en is best "veel". De drukveer is goud dus ik denk dat het een polini is, tenzij de originele ook goud is. De rollen zijn nu opzich het goede gewicht maar moet ik die ook nog veranderen als ik de druk en trekveren verander? Mijn vraag is nu welke druk en trekveren zijn waarschijnlijk het beste voor mij?:)
 
Advertisement - register to remove this

dat kan ik zo niet zeggen dat moet je zelf horen/voelen.

als je te lichte hebt voel je hem wel overtoeren maken
en als je te zware hebt komt ie gewoon moeilijk op toeren,


je kunt het ook zien op de vario, dan zie of die helemaal bovenin komt dmv slijtsporen
 
Hey nicolas,
Ik heb pcies hetzelfde probleem..ech een ramp met optrekken en 40/60 grote dip en trekt bij 60 weer omhoog. Nou heb ik nog niks veranderd aan m'n trek- en drukveren dus ik neem aan dat die van jou ook nog standaard zullen zijn. Ik zal binnenkort nieuwe veren erin zetten, maar welke drukveer zou het beste zijn? Ik heb Polini Goud(15%) en Zilver(7,5%)...
 
Oke ik heb nu rode malossi trekveertjes eringedaan en voor de koppeling is dat wel ok, maar de gele drukveer ook van malossi, haalt niet zoveel uit er zit nogsteeds een dip 45-62 km/H vooral als ik gas loslaat en vanuit die snelheid weer verder probeer te trekken. Moet ik nu een sterkere drukveer monteren of is het anders op te lossen?

Thanx
 
Het lijkt mij dat de drukveer niet sterk genoeg is omdat ik nog een dip heb, wat merk je als de drukveer te sterk is? Behalve dat de top lager ligt. Er zit nu malossi geel in, welke moet ik dan nemen, groen, roodof misschien wel violet(paars)?

Thanx
 
Jah dat blijkt nu idd de enige andere te zijn van malossi, maar ik twijfel of die te sterk is voor een ori cilinder en yasuni z. Het zou zonde zijn om die veer te kopen en daarna meteen weg te gooien. :)
 
Back
Top