Waterpomp deksel en waterpomp onder de roest.. oplssing

Teunios

Banned
yo lui.

Zoals julllie misschien hebben vernomen ben ik begonnen met ombouw van mijn Sr. Van luchtgekoeld naar watergekoeld.

Ik heb vanmiddag de spullen opgehaald.

dus waterpomp,slakkenhuis, waterpomp deksel ( denk ik :? ) en radiateur met buizen :? , geen slangen.

Nou heb ik net gekeken naar de waterpomp. Ik verwachtte dat het slakkehuis helemaal vol zou zitten met stuff, maar ik trof een heel leeg huis aan. Enkel een Wit soort wiel met zon 8 a 10 gaten erin. Ik schroefde dat stukje eraf (op het slakkehuis daar zitten de slangen aan, naam onbekend) Ik zag dat fannetje zitten dat het watervooruit pompd. maar het draait helemaal niet:mad: . Damn.. het zit hardstikke vast. Nu heb ik net met teflon en cola het al een heel stuk soepeler gekregen. Maar de staat van die lager is echt om te huilen. Ook viel er een hoop gruis uit, toen ik dat bovestukje eraf haalde. Het is dus duidelijk dat de eigenaar er niet echt zuinig op is geweest.

Zit ik nu met een probleem. kan ik de lager vervangen.. en mis ik nog iets in het slakkehuis het ziet er zo verdomd leeg uit
:? .

Nog een ding.. de hele binnekant van het slakkehuis is verroest.. dat moet helemaal schoon niet? en is het erg.. ik baal wel een beetje. ik zit hier nu met troep .

Advertisement - register to remove this

Mjah je moet er als het goed is wel een nieuw lager in kunnen doen :) En volgensmij is dat huis van Alu, maarja haal de roest ervanaf en verf het ff aan de binnenkant. En het stelt nix voor zo´n pomp, je mist niks hoor :)

Dat is mooi. en die buizen.. ooit iemand van gehoord.. En kan ik niet gewoon wd40 ertussen spuiten of teflon. en Cola enz... en dan ivetten.. kijken of het dan wel weer goed draait.

Ik ga het huis ook maar polijsten. zitten wat krasjes op.

iig al bedankt.. reacties blijven meer dan welkom :)

Originally posted by Joost@aerox
heb je die vloeistof slangen er niet bij gehad?
dan moet je die proberen 2dehands te kopen want zelf die dingen passend maken(vooral het buigen) is kut want die zooi is stugggg.

Hij heeft het gedeelte onder je voeten van buizen, de rest nie :)

EDIT
Is het niet van een SR2000 of SRDiTech?
/EDIT

het is niet zo goed dat alles vast zit lijkt mij :p
Maar de pomp zit zo in elkaar:

pompe.jpg

Als ik jou was zal ik alles er af schroeven en dan goed schoonmaken!!! alles goed invetten met "lagervet" ofwd 40 oli.
en dan weer proberen!

men neme :
1 minarelli waterpomp revisie setje (ala 15/20 euro)
1 busje wd 40
1 schoon doekje

fijn schoonmaken, revisie setje gebruiken. en alles draait weer soepel.
ik zou hem in ieder geval niet monteren als niet alles soepel draait.

Er zat ook maar 1 beugel bij. Die zat al aan de radiateur vast. Hij vertelde me dat hij het zo van het frame af had gehaald. Hij bezitte een Aprilia stealth.. Maar robbin heeft nog duidelijk gezegt dat er 2 beugels waren.. ik geloof je wel hoor :), maar wat doe je op zon moment, met hem mee naar huis.. had ik ook geen zin in. Het leek me best een betrouwbare gast.. Anders maak ik zelf een beugel.. Hij had er al 10 euro vanaf gehaald.

Ik heb dus betaald.. : 40 euro voor de vertanding ( helemaal compleet dus koppelingsas,primaire,secundaire en achteras):D waterpomp ( tjah wat er van over is), waterpomp deksel), Slakkenhuis, Hoop ijzeren buizen .

Waarom kan ik gvd geen fotows uploaden :mad:.??

Kijk.. van de waterpomp zitten rubberen slangen, Daartussen zitten ijzeren buizen.. er zitten connectie puinten aan.. dus het kan toch kloppen lijkt me. En dat kleine stukje naar radiateur zitten weer de volgens mij originele slangen. Het koelvloeistofreservoir mist ook een Dop :mad:.
Enig idee hoe ik daar aan kom?

Ik heb dus nog nodig.

Een minarelli waterpomp revisie setje, rubberen slangen.. kan ik bij autogarage ook wel krijgen denk ik :?.

Wat zit er allemaal bij het revisie setje?

En laatste vraag. Hoe krijg ik dat fannetje ( waterpomp ding met die schoepjes) er veilig uit. Dat is nog wel goed, Ik heb het al een beetje los van elkaar gekregen door met een rubberen hamer te tikken. Kan ik het asje waar het pompje op zit er gewoon uittikken met lager en al.. beschadig ik dan niets.. en als ik er een nieuwe lager in doe moet het nat. wel afsluiten.. ? hoe doe iuk dat.. Of is dit probleem.. vastgeroeste lager best bekend en kan ik ook terecht @ dealer. wel .. en nog 1 ding. Dat witte wiel met die gaten erin draaide los van het asje met dat dingetje met die schoepen eraan. Waterpomp dus.

Het draaide los van elkaar. Hoe los ik dat op? Is er een pennetje uit? En word dit ook opgelost met nieuw revisiesetje.

Maar echt bedankt voor jullie reacties.
Keep it coming :D

Tja… Volgens mij heb ik maar een grote beugel.. en die zit al aan de radiateur vast.
En van die slangen.. Ik ga wel naar een autogarage ofzo, koop ik ze daar wel. Ik heb die bert iig gemeeld.
Van de staat van de waterpomp… maar kunnen jullie pleaz ook even antwoord geven op mijn vorige reply?
En robbin heb je mijn pm over die vertanding nog gehad..?

Originally posted by Teunios
Tja… Volgens mij heb ik maar een grote beugel.. en die zit al aan de radiateur vast.
En van die slangen.. Ik ga wel naar een autogarage ofzo, koop ik ze daar wel. Ik heb die bert iig gemeeld.
Van de staat van de waterpomp… maar kunnen jullie pleaz ook even antwoord geven op mijn vorige reply?
En robbin heb je mijn pm over die vertanding nog gehad..?
mjah das er maar 1. PM gehad, antwqoord gestuurd

oki thx. Ik heb btw mijn Slakkenhuis helemaal schoongemaakt Dat ziet er nog goud uit zeg. Ik ga het polijsten. en het was idd geen roest. beetje vet en aanslag.

maar de lagers zijn echt brak, ik heb ze eruit gepeuterd. Het waren 2 lagers.. klopt dat? maar een probleem. Ik zie niet meer wat lagers zijn en wat bij het waterpomphuis hoort. Iemand idee hoe ik dit kan checken.. iemand pics van een totaal leeg slakkehuis. ALtijd welkom.
grtz teun

Kan ik btw elke slangen voor koelvloeistof gebruiken die mij aanstaan of moet ik perse DIE rubberen slangen gebruiken. En hij had trouwens die buizen van hem zo van zijn scooter en die is origineel.. ooit een stealth gezien met ijzeren buizen als leidingen en enkel rubberen slangen ( die je overal ziet) als origineel :?.
En hij geeft me gewoon 15 euro terug omdat de waterpomp kapot is.

Ik heb nu een 100% goede radiateur
Buizenset met slangen
Complete vertanding. Koppelingsas,secundaire vertanding, primaire en achteras
Slakkenhuis.
Waterpomp
Waterpompdeksel
Voor 25 euro.
:D das wel mazzel niet?

En zaterdag maar even buizen halen ergens… autogarage? Gewoon 2e hands.
Ehm totaal dan 6 slangeklemmen, en revisiesetje voor minarelli waterpomp.

Ik ga mijn waterpomp deksel polijsten of spuiten..
Iemand idee hoe ik moet beginnen?

ooit een stealth gezien met ijzeren buizen als leidingen en enkel rubberen slangen ( die je overal ziet) als origineel :?.
Ik heb een appi sr max baiggi en k heb ook ijzere buizen tot onder mijn voetenplank,daar gaan ze over op normale slangen.
iemand plaats voor een pic?

Kan ik btw elke slangen voor koelvloeistof gebruiken die mij aanstaan of moet ik perse DIE rubberen slangen gebruiken. En hij had trouwens die buizen van hem zo van zijn scooter en die is origineel.. ooit een stealth gezien met ijzeren buizen als leidingen en enkel rubberen slangen ( die je overal ziet) als origineel :?.
En hij geeft me gewoon 15 euro terug omdat de waterpomp kapot is.

Ik heb nu een 100% goede radiateur
Buizenset met slangen
Complete vertanding. Koppelingsas,secundaire vertanding, primaire en achteras
Slakkenhuis.
Waterpomp
Waterpompdeksel
Voor 25 euro.
:D das wel mazzel niet?

En zaterdag maar even buizen halen ergens… autogarage? Gewoon 2e hands.
Ehm totaal dan 6 slangeklemmen, en revisiesetje voor minarelli waterpomp.

Ik ga mijn waterpomp deksel polijsten of spuiten..
Iemand idee hoe ik moet beginnen?

Jij hebt cker wel massol, had ik die shit maar zo goedkoop :rolleyes:

Ik zou idd ff langs de autogarage gaan, kijk wel ff of het past :)
En ik zou het waterpomp deksel gaan spuiten, staat mooier (MIJN mening) en het is minder werk...

DIE VUILE KLOJO.. HET KOMT DUS van een MInarelli verticaal af ... GOdverdomme. Kan ik het dan wel gebruiken op mijn sr.. Tering. Fuck shit, kut, sorry mensen maar leuk dit zo.

:( :( :( Hmmm, geen idee of het allemaal past.... Meet ff je radia op, zal ik et ook ff doen, misschien is ie gelijk.... HOOP ET WEL!

8P

Back