wat zou het kunnen zijn? kom er niet uit

Bartnl

Well-Known Member
heej, ik heb een Aprilia sr viper minarelli vertikaal luchtgekoeld.
ik heb een probleem..
tijd geleden reed ik met me vriendin achterop en gebeurde niks raars
alleen toen we een bruggetje opgingen toen kwam ie niet meer vooruit , en zolang ik bleef gassen wou die aanblijven maar kwam niet vooruit, hij had geen toere meer:(

nu heb ik van alles geprobeerd enz, nieuwe bougie ,kabels,
Cilinderpakkingen.

hij heeft vonk, lucht, compressie(mensen zeggen niet genoeg)hij staat gewoon normaal afgesteld.
toen heb ik me kabelboom doorgemeten en zag dat er geen volt in me Cdi ging maar wel 1 Volt uit, is dat normaal? hij vonkt wel gwn..
maar wou dus nieuwe cdi halen maar die lever tijd van de winkel is egt te lang:S
maar bij de splitsing van me blok is die pakking helemaal zwart van de olie, hij lekt ook olie en op 1 plaats zit een gaatje ertusse en me vriendin zij toen ze erachter stond als ik kikte dat er lucht belletjes uitkwamen,
zou dat genoeg compressie verlies veroorzaken? , want zolang ik weet heb ik die lekkage al een tijd , en kon gwn starten.

help me plss , wil graag weer rijden!!9||6
Mvg Bart.
 
Advertisement - register to remove this

Hallo bart,

Als de brommer vonkt zou ik dat eerst maar even laten en eerst naar wat anders gaan zoeken. in een cdi van een mina vert. gaat geen konstante spanning in. wel een voeding van af de pik- up deze moeilijk te meten omdat een pulserende spanning(piekspannings meter).

Compressie is van wereld belang bij een scooter.
als dit slecht is krijg je volgende klachten:
Slecht starten/niet stationnair lopen/weinig trekkracht/ dippen
Wat er gebeurt zou kunnen zij toen tegen dat bruggetje op moest rijden dat je scooter te warm is geworden en dat er bv een zuiger veer vast zit of misschien wel 2.

Dit kun je wel easy controleren: uitlaat eraf pakken en met een zaklamp in de uitlaat poort kijken dan zie wel of het er netjes uitziet of als je een warm loper hebt gehad.

Succes!

Grt Roger
 
eehyy goed uitgelegt:)

maar met me zuiger is niks aan de hand , in me hele cilinder oowk niet. poorten zijn oowk nog netjes, dus dat is het helaas niet:(

maar ik rij dus al sinds ik m had met die lekkage tusse me blok maar kan het dus zijn dat er dus door een klein gaatje tusse me pakkign me compressie weg is?, want hij heeft wel compressie maar blijkbaar nie genoeg, en zou dat dus het probleem kunnen zijn? want dan moet ik dus me blok eronder vandaan halen en splitsen en dus nieuwe pakking ertusse?, verder geen meer.... simpele oplossing wat het zou Kunnen zijn xD ?

enn klopt het dus dat me Cdi het dus wel gwn doet?

Mvg Bart
 
en wat kan ik nog meer doen om goeie compressie te maken?
heb me membraanpakking,uitlaatpakking,cilinder voetpakking,koppaking
vervangen.
 
als je carter pakking lek is zul je toch echt de carters moeten splitsen en de boel vervangen!!

Maar als je carterpakking lek is krijgt de scooter ook nog andere klachten want dan trekt het blok valse lucht.
dus dat houd in dat het blok hoog stanionair moet gaan lopen.

Compressie druk kun het beste meten met een compressie meter hij moet ongeveer 4 a 5 bar hebben.
Heb je geen compressie meter trap dan voorzichtig op de kickstarter en dan moet echt wel flinke weerstand voelen.
Of anders ga ermee naar een dealer een beetje monteur kan op je kickstarter al wel voelen of je genoeg compressie hebt.

Grt Roger
 
Last edited:
Back
Top