Vivacity, wat zou hier moeten op de carb

Advertisement - register to remove this

gewoon zo laten , is een overloopt voor de vlotterbak , waar ik me meer zorgen over zou maken is de drek die overal op zit , dus maak de scooter eens goed schoon..
 
ja is inderdaad nogal een drek, volgens mij heeft hij een keer flink geknoeit oid met olie.

verder viel me op dat er nergens van die clipjes opzitten bij de slangen, dit is ook zo bij vrienden van me?

doet peugeot dit niet of is dit gewoon slordigheid?

anders ga ik morgen eens zoeken naar van die clipjes, heb er nog een hoop.
 
Clipjes gehaald en er toch maar even opgedaan, Ik twijfel nu alleen een beetje.

Het aanzuigstuk hebben ze erafgehaald bij mijn viva, zie wel vaker dat ze dat doen omdat ze hem niet goed afgesteld krijgen ( te lui ofzo om het goed te doen).

Nu kan ik dus 3 dingen doen:

ik laat het gewoon lekker zo (als het regend gaat hij alleen wat stotteren omdat er dus makkelijker water in waait)

ik koop (hopelijk 2e hands) zoon ding en monteer het onbegrenst = niet opnieuw afstellen sproeier

ik koop er een en zet hem er begrenst op= opnieuw afstellen, maar misschien iets zuiniger?

wat zouden jullie doen
 
een luchtfilter voor zo'n ding is niet begrensd , dus het maakt niks uit hoe je het erop zet , compleet loopt het gewoon goed zonder klooien , 54 sproeier erin en klaar..

mits de setup std is of met andere uitlaat , luchtstelschroef op, 1,5 slag zetten.

verder , dat ie gaat stotteren kan niet komen doordat je alleen het achterste stuk hebt , dan is ie niet goed afgesteld of er komt water over de cilinder oid.
 
vivacity was dus helemaal goed maar keek vandaag weer en zag weer een hoop derrie, nu keek ik en het kwam van onder het vlotterbakje (benzine btw), uit een of ander soort slangetje (zoon slang die vaker onder een vlotterbakje hangt waarvan je dan zoon schroefje los kan halen dat alles eruitloopt, bij deze hing hij helemaal achter het bakje, niet recht eronder.

Heb nog geen tijd gehad hem ervan af te halen, iemand die misschien nu al kan zeggen wat het is?
 
nog een foto'tje gevonden van wat ik bedoel:

nog steeds dikke derrie hier, is nu echt veel schoner so don't worry.
valt me btw wel op dat er wat roest op het frame te zien is. Dus ik denk dat ik hem na het seizoen even flink onderhanden neem. maar nu denk ik meer van: als het werkt laat het dan maar even zitten. Ben bijnà 18, dus dan krijgt de scooter een hobby status en geen vervoersstatus meer..


Uploaded with ImageShack.us

http://img228.imageshack.us/img228/7288/06072010265.jpg


dat slangetje rechtsonder bedoel ik
 
mja , het is ook 1 dikke bende daar , maak het eerst eens schoon , draai dan de carb uit elkaar en blaas alle sproeier en gaatjes door met een blaaspistool , ook de vlotterbak schoonmaken (zit vaak troep/water onderin) , ook de stationairsproeier eruit halen en schoonmaken.

de vlotterbak kan gaan overlopen door vuil in de carburateur , dan krijg je dit ook..


en verder , haal eerst je rijbewijs maar eens ;) en een auto komt ook niet uit de lucht vallen meestal ;)
 
Daar heb je ook wel gelijk in ja.. afijn, ik ga zo eens kijken naar de carb en hem schoonmaken (vakantie ftw) moet ook kijken naar een schroef van mijn spruitstuk, dat is namelijk geen schroef achtig iets meer. maar meer een afgebroken staafje dat als een vulkaan afloopt:

/-\

en dan inderdaad de zooi maar even erg goed reinigen

maar dat slangetje he, zou je me nog wel kunnen vertellen waar die voor dient :)?
 
Back
Top