VivaCity 70cc Wat kan ik nog verbeteren!

VivaCity_Tuning

Well-Known Member
Ik heb een vivacity 70cc stag6

wat ik al heb verandered en niet meer ga verandere is:

V-snaar, Rollen, Veertjes, Variateur, Koppeling, Uitlaat, Blok, wat kan ik nog doen om nog meer trekkracht te krijgen zonder de dingen te vervangen die hier boven staan! Want Die zijn prima voor mij scooter ik trek hem in een keer door naar de 95 en daarna heeft hij een dip tot op mijn teller 115 dus ik haal op GPS ongeveer 100-105! Tnx

Heeft iemand een idee ik dacht zelf aan Carb 17.5mm of zijn er nog andere dingen

later x:W
 
Advertisement - register to remove this

dikke onzin , een std carburateur werkt ook prima..

deze dip is opzich niet zo gek omdat je aan het einde veel meer vermogen nodig bent om nog sneller te gaan , het bouwt altijd langzaam af..

daarnaast ,als het echt een dip is dat het toerental echt veel veranderd zit m dat in de afstelling , dus rollen, drukveer , trekveren enz.

en moet je dat alsnog veranderen..
 
dikke onzin , een std carburateur werkt ook prima..

deze dip is opzich niet zo gek omdat je aan het einde veel meer vermogen nodig bent om nog sneller te gaan , het bouwt altijd langzaam af..

daarnaast ,als het echt een dip is dat het toerental echt veel veranderd zit m dat in de afstelling , dus rollen, drukveer , trekveren enz.

en moet je dat alsnog veranderen..

Ja 17,5 zou ik zeker doen.
12mm is mogelijk maar dat houd in.
met een 19mm haalt je het meest uit je DRtje.
Op een dr70 rpm is een 21mm ook leuk.
geen 12mm!!
En dat het toerental afbouwt ligt neit aan de trekveren melf...
 
ligt deels wel aan de trekveren?
als je trekveren veel te strak zijn waardoor je koppeling te laat aangrijpt zal je toerental na het aangrijpen een stuk inzakken.

een 12mm kan prima op een 17,5mm, zou niet weten waarom het niet zou kunnen :)
inhouden doet het ook niet als je het goed afstelt .
 
Ja 17,5 zou ik zeker doen.
12mm is mogelijk maar dat houd in.
met een 19mm haalt je het meest uit je DRtje.
Op een dr70 rpm is een 21mm ook leuk.
geen 12mm!!
En dat het toerental afbouwt ligt neit aan de trekveren melf...

onzin , een 12mm loopt ZEER goed op deze setup..

een 21mm voegt weinig meer toe dan een 17,5 , en het is minder gemakkelijk ook , een 19/21mm moet je al met een handchoke gaan werken , alles is net even wat minder mooi passend dan een 17,5mm en afstellen van een 17,5mm is ook gewoon makkelijker.

daarnaast is een 17,5mm minder gevoelig op weersveranderingen dan een 21mm.

en dat terwijl het gewoon weinig scheelt omdat een DR70 het gewoon niet nodig heeft om met zo'n grote carb te gaan rijden , groter is niet altijd beter..\

ik zou gewoon de 12mm houden , scheelt een hoop gezeur..
 
ligt deels wel aan de trekveren?
als je trekveren veel te strak zijn waardoor je koppeling te laat aangrijpt zal je toerental na het aangrijpen een stuk inzakken.

een 12mm kan prima op een 17,5mm, zou niet weten waarom het niet zou kunnen :)
inhouden doet het ook niet als je het goed afstelt .

Als je goed leest heeft hij die dip boven de 100km(op teller) en dan is de werking van de koppeling allang al weg.
en een 12mm op een 17,5mm wat lul jij allemaal???
kom mij niet tegen spreken als je het niet weet waar je het over hebt!!!!!
:L
tuurlijk kan een 12mm op een dr70.
als je niet voor optimaal gaat
 
onzin , een 12mm loopt ZEER goed op deze setup..

een 21mm voegt weinig meer toe dan een 17,5 , en het is minder gemakkelijk ook , een 19/21mm moet je al met een handchoke gaan werken , alles is net even wat minder mooi passend dan een 17,5mm en afstellen van een 17,5mm is ook gewoon makkelijker.

daarnaast is een 17,5mm minder gevoelig op weersveranderingen dan een 21mm.

en dat terwijl het gewoon weinig scheelt omdat een DR70 het gewoon niet nodig heeft om met zo'n grote carb te gaan rijden , groter is niet altijd beter..\

ik zou gewoon de 12mm houden , scheelt een hoop gezeur..
Beweer jij nou wat ik zeg dat dat onzin is?
Ik heb het zelf getest er zit degelijk een verschil tussen de 17,5 en een 19mm op een dr70.
12mm op een dr70 kan gewoon als je niet anders kan.
Ik raad je dus egt een 17,5 of een 19mm aan.
PS: Ik ben nieuw op dit forum die melf denkt dat ie alles weet maar is gewoon een praatjes maker die gelijkt wilt hebben!!!
 
doe eens rustig aan man, Melf #50 zit hier al heel lang op het forum en heeft al vele mensen geholpen.

en vinnie was waarschijnlijk gewoon een beetje koek koek, ik denk hij wel bedoelde dat een 12mm makkelijk op een dr70 kan.
 
idd , hou je gemak eens , je praat alsof je alles weet maar je weet heel veel helemaal niet..

en een beetje van die kinderachtige smileys neerzetten..

hou daar eerst eens mee op..

en verder , dat jij "een keer" wat test wil niet zeggen dat het dan ook zo is , ik heb zo vaak verschillende setups klaargemaakt en het verschil van 17,5mm naar 19mm is niet eens te vernemen op zo'n setup..

laat staan dat het gewoon lastiger is om erop te zetten ,dus wat win je er nou mee? niks...
 
Sorry meneer de scooter techneut voor mijn typfout.
Ga aub terug naar je o zo goede scooterfreaks! Want dat is het volgens jou :)

Je praat allemaal pro maar opent wel een topic over een versleten koppeling, dat je dat niet eens kan zien.

Maargoed je maakt je iig snel populair hier :)
 
oke tnx voor de ruzie en reacties wou alleen maar weten wat nou goed was voor mijn stage 6 pro 70cc. en dan in de zin van welke merk ! en Carberatuer ik moet kopen tnx ! ojaa ... en weet iemand mischien of er zo'n soundboard van speedsfight 1 & 2 ook geoon in een vivabuddy past tnx later
 
oo beter dan bestel ik gewoon een soundboard voor speedfight 1 & 2 en die zet ik er wel in ! :p kun je dan nog goed dingen in je buddy legggen zoals gewoon een slot ofso tnx man ;)
 
maar is het dus goed om een 17.5mm te kopen van Dell'ortho ! ??? ga hem binne kort hale en dan wil ik wel met die setup die ik boven aan het staan + deze carberateur toch egt een auto wiely maken weet iemand of dat ook gaat lukken het scheelt nou ook niet veel een rukje aan het stuur en hij gaat de lucht in maar wil weten of dat ook automatisch lukt met die carb.. erbij ! Tnx Iedereen ;)
 
Waarom wil je dat? Dat is ruig?
Hey is eerder vervelend :)

Als je te strekke trekveren montereerd lukt het ook wel. Maar dan rijd hij voor de rest bagger.
 
weinig is al genoeg geld zat ;) haha auto Wiely maken is ruig en is dol :p kan altijd nog aude Carb. tereug zetten ! heb omega zilvere trekveren heb er ook rode op gehad maar dan ging die bij de 60 lopen kutten dus ik kijk gewoon wat het word met zon 17.5 mm carb en ik geloof ook niet egt dat het bijna niks uit zo maken het is 5.5mm meer ! maarja komt goed tnx iedereen weer ;) later
 
Back
Top