Er zat al een tijdje een rare kraak / bonk geluid in mijn funscooter dat voornamelijk bij snel op trekken te horen was,
en niet zo zachtjes ook.
Alles na gekeken in de transmissie en getest met andere onderdelen en nog de kraak en gebonk wat me deed denken aan de krukas,
die nog goed was.
Met een ander blok precies hetzelfde probleem, uren werk en denken wat het nou kon zijn en achteraf maar vrede er mee genomen door niet te snel op te trekken in het begin.
Vanmiddag reed ik door een bocht en moest even stoppen naast een struik,
bij op trekken kon ik het ineens beter horen door de weerkaatsing van het geluid en bij nadere inspectie hoorde ik het bij de ophanging vandaan komen.
Dus ik hield mn vinger naast die ophanging en trok een beetje op om te zien of het niet kwam door dat het onderdeel waar een stootrubber in hoort,
die tijdens het contact maken met het frame door op trekken het jawel, bonkende en krakende geluid begon te maken.
Hier heeft nooit een rubber gezeten en ik heb er ook nooit iets van gedacht, toen er een 50cc op zat was het lichtjes maar met deze 70cc zit er meer pit in het blok.
Na dat ik een pakje vloei in elkaar heb gevouwen en in die plek heb gezet was het hele probleem weg !
Ik heb er nu een rubber in gezet, maar dat dat zon kabaal kan maken als die 2 delen contact maken,
dat had ik nooit gedacht . Wat trillingen misschien maar nooit zon luid kabaal alsof heel het blok in de soep loopt.
Eindelijk heb ik het probleem getackeld waar ik maar niet uit kwam, feitelijk met een pakje vloei opgelost maar goed
Links boven in de foto hoort in dat buisje een stoot rubber als voorbeeld.
View attachment 79796