Wat waren jou sleutelblunders?

Mhr7trox

Well-Known Member
Ik zal dan zelf maar beginnen haha

Ben nu bezig met mijn motor aerox en had dus een nieuwe cp21 gemonteerd samen met een bijbehorend powerfilter

wezen rijden en bougiekleur gekeken deze was nog steeds koffiebruin van toen ik de 19mm nog erop had

dacht vanmiddag nou lekker weer dus wezen touren met een maatje en we gaan allebij op het gas en ineens steeds minder vermogen... je raad het al warmloper :(
hiervoor trouwens wel zat rondjes in de buurt gereden

maatje van me zegt heb je uberhaupt wel een sproeier gewisseld met de nieuwe carb ik zo nee want bougie was nog steeds koffie bruin :tearsofjoy:

dure fout haha

Advertisement - register to remove this

Mijn Sleutel Blunder is als volgt :
Mijn Zoon had een Hagelnieuwe Peugeot Speedfight 3 van Opa en Oma gekregen .
Na 2 jaar was die Kapot gegaan ... paar jaar Kapot in de loods gelegen ......
Heb ik dat ding gekocht ...
Dat ding kompleet uit elkaar getrokken ... alles : Nieuw / nieuw .
Malossi Sport 70 CC / Doppler Endurance/ Malossi Vario en Torque Driver / Dellorto 19mm Carb / 2 x Michelin Power-Pure Banden ...weet ik veel allemaal meer .
Voldeed niet aan mijn verwachting ... Liep 107 GPS ( ivm dat er Lc vertanding in zat )
Werd helemaal zoek gereden door een mij opgebouwde Zip 70 CC met Blauwe Top ...
Ik was er klaar mee ... dat ding verkocht met verlies , en overgestapt naar Gilera Runner .

Mijn grootste blunder wat me is bij gebleven. Was een vespa ciao al heel wat jaartjes geleden ik was toen een jaar of 12, het ding lag helemaal uit elkaar en kon hem voor 25 euro kopen. na wat gekloot liep het ding, en natuurlijk meteen door het dorp echter was het plezier voor kort want ik was de moer vergeten van de ophanging van het blok haha 3 straten verder lag het blok er half onderuit.

Mijn grootste blunder wat me is bij gebleven. Was een vespa ciao al heel wat jaartjes geleden ik was toen een jaar of 12, het ding lag helemaal uit elkaar en kon hem voor 25 euro kopen. na wat gekloot liep het ding, en natuurlijk meteen door het dorp echter was het plezier voor kort want ik was de moer vergeten van de ophanging van het blok haha 3 straten verder lag het blok er half onderuit.
Hahah snap het enthousiasme wel

Een van mijn sleutelblunders:
Na het monteren van mijn 72cc kitje op mijn Kymco, dacht ik "hmm, wat rijd ie raar?" kwam ik erachter dat de nokkenas 180 graden verdraaid was...

Er zat al een tijdje een rare kraak / bonk geluid in mijn funscooter dat voornamelijk bij snel op trekken te horen was,
en niet zo zachtjes ook.
Alles na gekeken in de transmissie en getest met andere onderdelen en nog de kraak en gebonk wat me deed denken aan de krukas,
die nog goed was.
Met een ander blok precies hetzelfde probleem, uren werk en denken wat het nou kon zijn en achteraf maar vrede er mee genomen door niet te snel op te trekken in het begin.

Vanmiddag reed ik door een bocht en moest even stoppen naast een struik,
bij op trekken kon ik het ineens beter horen door de weerkaatsing van het geluid en bij nadere inspectie hoorde ik het bij de ophanging vandaan komen.
Dus ik hield mn vinger naast die ophanging en trok een beetje op om te zien of het niet kwam door dat het onderdeel waar een stootrubber in hoort,
die tijdens het contact maken met het frame door op trekken het jawel, bonkende en krakende geluid begon te maken.

Hier heeft nooit een rubber gezeten en ik heb er ook nooit iets van gedacht, toen er een 50cc op zat was het lichtjes maar met deze 70cc zit er meer pit in het blok.
Na dat ik een pakje vloei in elkaar heb gevouwen en in die plek heb gezet was het hele probleem weg !

Ik heb er nu een rubber in gezet, maar dat dat zon kabaal kan maken als die 2 delen contact maken,
dat had ik nooit gedacht . Wat trillingen misschien maar nooit zon luid kabaal alsof heel het blok in de soep loopt.
Eindelijk heb ik het probleem getackeld waar ik maar niet uit kwam, feitelijk met een pakje vloei opgelost maar goed :)

Links boven in de foto hoort in dat buisje een stoot rubber als voorbeeld.

stootblokje.png

scooter de hele tijd netjes vastgesjord aan de brug
maar na een blokrevisie en andere werkzaamheden vergeten dat hij los stond en bij de eerste start leek het wel dat het gas bleef hangen
dat waren een paar spannende momenten en op een paar tl buizen na verder geen schade gelukkig ,

bij mijn broertje ;
scootertje opgevoerd en afgesteld
toen nog wat kappen opgeknapt en gespoten
had zijn voor spatbord niet goed vast gezet en was bij de testrit losgekomen en onder het wiel terechtgekomen en werd een soort ski nou hij onderuit tegen een auto aan en onderbeen gebroken

Er zat al een tijdje een rare kraak / bonk geluid in mijn funscooter dat voornamelijk bij snel op trekken te horen was,
en niet zo zachtjes ook.
Alles na gekeken in de transmissie en getest met andere onderdelen en nog de kraak en gebonk wat me deed denken aan de krukas,
die nog goed was.
Met een ander blok precies hetzelfde probleem, uren werk en denken wat het nou kon zijn en achteraf maar vrede er mee genomen door niet te snel op te trekken in het begin.

Vanmiddag reed ik door een bocht en moest even stoppen naast een struik,
bij op trekken kon ik het ineens beter horen door de weerkaatsing van het geluid en bij nadere inspectie hoorde ik het bij de ophanging vandaan komen.
Dus ik hield mn vinger naast die ophanging en trok een beetje op om te zien of het niet kwam door dat het onderdeel waar een stootrubber in hoort,
die tijdens het contact maken met het frame door op trekken het jawel, bonkende en krakende geluid begon te maken.

Hier heeft nooit een rubber gezeten en ik heb er ook nooit iets van gedacht, toen er een 50cc op zat was het lichtjes maar met deze 70cc zit er meer pit in het blok.
Na dat ik een pakje vloei in elkaar heb gevouwen en in die plek heb gezet was het hele probleem weg !

Ik heb er nu een rubber in gezet, maar dat dat zon kabaal kan maken als die 2 delen contact maken,
dat had ik nooit gedacht . Wat trillingen misschien maar nooit zon luid kabaal alsof heel het blok in de soep loopt.
Eindelijk heb ik het probleem getackeld waar ik maar niet uit kwam, feitelijk met een pakje vloei opgelost maar goed :)

Links boven in de foto hoort in dat buisje een stoot rubber als voorbeeld.

View attachment 79796

Nou iets wat me maximaal 10 had kunnen kosten is nu 258 geworden

waterpomp schoepenwiel was vastgelopen waardoor mijn cilinder is warmgelopen...
dus had een nieuwe cilinder gemonteerd en ik rustig beginnen met inrijden maar ook voelen of de koelvloeistof slangen en radiateur warm werden maar dat deden ze niet

toen de waterpomp eraf gehaald om te kijken of het schoepenwieltje draaide dat deed die niet pff nu net vervangen en hij koelt weer goed helaas wel te laat

Warm loper gehad met evo 50.
Afstellen etc ging goed. Ding liep echt lijp.

Benzine slang had ik net in een bochtje liggen,
Hij liep wel, filter liep ook vol, maar net niet zo hard dan hij verbruikte met een grasbaanrace.

Dus stond op een gegeven moment naast de baan.

Duur grapje!

Write your reply...
Back