Wat voor zuiger is het beste voor mijn dr

Originally posted by Hans F.
verschil in hoogte van zuigers, vertex heeft wss minder materiaal boven de pistonpen zitten als ori DR zuiger

Dan kan het wel eens een probleem worden, en een meteoor zuigertje, deze had beumer op voorraad liggen is dat wat?
Hoe kan je het precies controleren of het de goede is, ik wil niet dat ik mijn hele cilinder vern**k
 
Zoals ik al eerder zei:

Controleer de afstand van het zuigerdek (de rand aan de bovenkant) tot het midden van de pistonpen.
Dit doe je door met een schuifmaat de afstand van het zuigerdek tot de bovenkant van het pistonpengat te meten en daar dan 5 of 6 mm bij op te tellen. Die 5 of 6 mm is dus de helft vd doorsnede van je pistonpen (pen 10 of pen 12).

Oke? :)

ps. Als je een dr70 hebt (mina hor lc) en je stopt er een vertex pen 12 in dan heb je iig dit probleem. Oplossing: afdraaien van de cil helaas.
 
Dan is het natuurlijk helemaal niet handig om een nieuwe zuiger te kopen, ik was van plan om over een maandje of 2 een ander cilindertje te kopen. Maar als het zo veel moeite (en geld) gaat kosten kan ik het beter niet doen.
 
Back
Top