This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Wat voor zuiger is het beste voor mijn dr

Deleted28042018

Buiten gebruik
Zoals sommige misschien al weten heb ik een "vastloper" gehad. Na een paar weken lang stotteren en vaag rijden heb ik toch maar mijn cilinder dr af gehaald. Toen ik mijn cilinder van mijn zuiger afschoof viel de onderste zuigerveer eruit. De zuigerveer was precies in tweeen gebroken en heeft mijn zuiger beschadigd.

Mijn cilinder is verder nog helemaal in orde, wat kan ik nu het beste doen? Een nieuwe zuiger halen of kan ik ook verder met nieuwe zuigerveren? En als ik een nieuwe zuiger moet halen welke is dan het beste?
 
Een nieuw zuigertje zou er wil ingaan denk ik. Het is evt. wel te herstellen als dat de enige schade is, maar dat zou ik niet doen. Btw als ik het me goed herinner liep er ergens een topic over een TP Due Plus zuiger in een DR. Zoek dat topic eens op.
 
Dan zal ik ff kijken voor die zuiger, maar is het niet mogelijk om voor mijn oude zuiger nieuwe zuigerveren te halen? Die plek zit namelijk wel precies bij de uitlaatpoort...
 
nee je kan echt het best een nieuw zuigertje halen en 2 zuigerveren kost effe minder al 1 zuigertje hoor.
 
Zoals de zuiger er nu uitzit, passen er ws. niet eens nieuwe zuigerveren in, je zal dus moeten gaan schuren/vijlen in tussen die randjes. Gevolg kan zijn dat er extra speling komt op je nieuwe veren.
 
Nouja, je kan hier opzich nog wel wat van maken. Als je echt geld in de pocket wilt houden zou ik ff de dremel pakken ofzo, en aan de slag gaan.
 
Ik was van plan om met een heel klein vijltje de uitsteeksels weg te halen zodat de zuigerveren iedergeval wel passen. Maar dan ben ik wel een beetje bang dat er te veel speling gaat ontstaan, zoals x8racer al zegt
 
Als ik die foto zo zie zou ik een nieuwe halen.. Ik moet zelf ook voor m'n dr70 een nieuwe halen, zit te denken aan een Vertex. Helaas ben ik een beetje bang dat de afstand tussen het zuigerdek en het midden vd pistonpen verschilt tov de originele zuiger. En dan heb je dus een verneukte squish... wel ff mee oppassen dus als je een nieuwe haalt.
 
Als ik een nieuwe haal, neem ik mijn oude zuiger gewoon mee en meet ik alles ff op met een schuifmaat. Dus toch maandag maar ff een nieuwe halen
 
Nou je zuigerveren sluiten het zaakje niet voor niets af. Als je het goed doet, kun je er best mee rijden. Of je het merkt in prestaties... Geen idee, misschien als de zuigerveren behoorlijk versleten raken.

Hoel ang rij je al met die zuiger? Maw is het ook leuk om die gewoon eens te vervangen vanwege slijtage?
 
Haal maar gewoon een nieuwe zuiger... Vertex heeft ook mooie gecoate vervangingszuigers in z'n gamma...

Op Minarelli is de keus trouwens groot, op Piaggio heb je pech; boring van 48.0 mm :|
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Haal maar gewoon een nieuwe zuiger... Vertex heeft ook mooie gecoate vervangingszuigers in z'n gamma...

Op Minarelli is de keus trouwens groot, op Piaggio heb je pech; boring van 48.0 mm :|

Wat betaal ik hier ongeveer voor?