Wat voor onderhoud uitvoeren?

Status
Not open for further replies.

arnout@aerox

Well-Known Member
Goedendag,

Ik ben van plan om m'n Aerox binnenkort "uit elkaar te halen", dit wil zeggen ik wil er voor zorgen dat ik zonder problemen de winter door ga komen. Nou vroeg ik me af wat ik moet schoonmaken/controleren.
Setup:
Volledig std op uitlaat na: Leovinci Rs met 5.0 gr rollen en gele malossi drukveer (dit zit er ongeveer 4maanden onder).
Blok heeft 15.000 km gedraaid.
ik dacht aan:
- luchtfilter
- carburateur (hoe dit trouwens het beste te doen?)
- ....?

Bvd!!

Arnout:)
 
Advertisement - register to remove this

Na 15k kan er opzich wel weer een keertje een nieuwe v-snaar in, en nieuwe rollen. Ze gaan nog wel een stuk langer mee, maar als je toch wat wilt doen, doe t dan goed :p
Vertandingsolie is na 15k nog prima in orde.
Eventueel koelvloeistof-niveau even controleren en indien nodig bijvullen.
Profiel en spanning van de bandjes, en dan heb je t wel zo n beetje gehad
15k is niet zo bijzonder veel..
 
:cool:dat is dus allemaal al gedaan:cool:
- rollers zijn net vervangen i.v.m afstelling
- v-snaar heb ik dus gezien, die red het nog wel
- remblokken zijn ook nog wel aardig (pas gecontroleerd)
- koelvloeistof is nog goed
- bandenspanning hou ik altijd wel in de gaten, aangezien ik veel rijdt (15k in 1,5 jaar;))

maar verder, kwa schoonmaken, ik had het idee dat het niet zo gek was om luchtfilter+carbu eens goed schoon te maken?
 
Als de carburateur van de buitenkant goed vies is, kan het zijn dat er ook in de loop der tijd wel wat vuil in je carb is gekomen. ff een nachtje open in een bakje diesel leggen. Goed laten drogen en er weer opzetten. luchtfilter ff openmaken en schoonmaken als ie vies is. Heb je geloof ik speciaal spul voor.

Greetz Jeffrey
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top