This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Wat voor nut heeft snelgas?

Ruben

De Generaal
Nou zoals jullie de titel al kunnen zien.........kan iemand mij er wat over vertellen? [want ik heb een grote discussie met mijn broertje over dit onderwerp ]

mvg ruben

voordeel op een scoot met std een gare gashendel(rox ) is dat je nu wel je schuif volledig omhoog krijgt.
verder kan je je schuif sneller omhoog krijgen, wat in de praktijk een snellere reactie op het gas oplevert, of, in ieder geval, dat idee krijg je ervan.

Want als je een vette setup hebt heb je meestal een grotere carb, en met de gewone gas systeem kan je de gaschijf niet helemaal openen met een snel-gas systeem wel. Omdat er dan een "vertanding" in je hendel zit

Je polsen vinden een snelgas systeem ook wat fijner omdat je ipv de gashendel vol open te trekken, de gashendel nu maar een klein stukje hoeft open te trekken om vol gas weg te trekken...

Niet echt geschikt om in de stad mee te rijden dus 8P

Originally posted by InsaneMalebrain
Niet echt geschikt om in de stad mee te rijden dus 8P

Hmm das mss wat minder maar ok bedankt voor de hulp. Ik weet genoeg. 1 laatste vraag: Je komt dus door snelgas makkelijker op toeren?

Nee de draaiïng in het handvat/gashendel is korter, maar je trekt de gasschuif wel tot bovenin de carb. Waardoor het snelgas wordt genoemd. Omdat je hem sneller helemaal open kan trekken. Ipv hem 3 kwart rond te draaien ben je nu met een kwart klaar. Capice?

Nee dat is weer bullshit, als je een 28mm carb hebt dan heb je dus ook een langere afstand die je gasschuif moet afleggen. daarom heb je dus een onwijs lange slag in je gashendel, ik moet bijvoorbeeld zelfs overpakken tijdens het rijden. Daarom is er dus snelgas, die zorgt ervoor dat je met een kortere slag van je gashendel je gasschuif een groter stuk aflegt.

Sorry hoor...maar kan je misschien ff logisch nadenken? :|