kop vlakken komt nog uit de zundapp tijd :| als je met je kop bezig gaat bestel dan een kop met squissrand , anders zou ik mijn tij er niet eens aan verdoen.. en wat de cilinder betreft , pas als je de std timing en poorten etc. gaat aanpassen word het anders , maar om alleen dat dingetje weg te halen heeft gewoon geen tot heeel weinig nut.
de enigste manier om dat te testen is om gewoon een nieuwe scooter te pakken , andere goede pijp eronder , goed aftstellen en proberen. dan de cilinder eraf "halve maantje" eruit slijpen frezen vijlen of hoe dan ook en dan weer eronder en kijken wat ie doet.......
en JA ik heb het vaker eruit gehaald en geprobeerd , met ALLEEN het halve maantje eruit halen bereik je niks!
maar voor de tijd die je kwijt bent om de cilinder te optimaliseren haal je net zo goed een nieuwe power one! waar de timing beter van is en de uitlaatpoort gewoon goed van is, en dan nog mhr zuiger erin en je kent je scooter niet weer (mits goed afgesteld en goed onderdelen gebruikt)