wat te doen met blok

DnaGroen

Well-Known Member
Ik heb een dna staan en de rechter kant van me carter is stuk bij de ophang van de uitlaat.
dat deel wilt een vriend van mij geven van een runner blok maar dat veel uit?
 
Advertisement - register to remove this

ik heb me weleens laten vertellen dat carterhelfden niet uitwisselbaar zijn
vanwege de exacte passing.

dat je beter de carters als set kunt houden eentje kapot twee nieuwe kopen?!
 
waad said:
ik heb me weleens laten vertellen dat carterhelfden niet uitwisselbaar zijn
vanwege de exacte passing.

dat je beter de carters als set kunt houden eentje kapot twee nieuwe kopen?!

Mja dat zeggen ze wel ja, omdat die op elkaar zijn gemaakt en ook het zelfde gesleten etc.
 
staan ook nummertjes in de 2 carterdelen. ter indicatie dat ze bijelkaar horen.

je kan trouwens niet het gehele blok van de runner op je dna zetten. lange carterdeel is bij een dna wat langer

ik weet niet precies wat er stuk is, maar als er een stukje is afgebroken zal ik het eraan lassen, en geen carters gaan lopen verwisselen. scheelt een hoop werk. Zijn nou alle schroefdraden dol dan is het een ander verhaal ;)
 
melf #50 said:
allemaal gelul met die carters , het past gewoon op elkaar , heb vaak genoeg carters ongewisseld..

dit is weer zo'n fabeltje die 1 of ander gek in de wereld gebracht heeft...


idd, maar bv voor minarelli die tnt carters zijn ietsje anders, ik heb de cartervoet nog keer vlak gefreest
 
Beste is om een 'koppel samen te houden. Je kan ze zonder probleem onderling wisselen, zelfs AC met LC (AC moet dan wel gefreesd worden voor
H2Opomp en keering). Enkel de cilinder-carterzitting en membraam-carterzitting checken! Natuurlijk is deze niet zo belangrijk bij het meer standaard monteren van een cilinder met papieren dichting. Bij gebruik van messing, koper of alu voetpakkingen(race) zal je deze bijna nooit perfect gelijk op elkaar passend krijgen. Wij steeds met kopfrees gelijk gezet, wat we trouwens toch altijd deden om cartervolume te verkleinen...
 
MHR said:
ik weet niet precies wat er stuk is, maar als er een stukje is afgebroken zal ik het eraan lassen, en geen carters gaan lopen verwisselen. scheelt een hoop werk. Zijn nou alle schroefdraden dol dan is het een ander verhaal ;)

waarom niet dit ;)?, of is het deel helemaal kapot
 
niks nieuw cartersetje kopen :S je kan het gewoon uitwisselen
der zal dus echt geen verschil inzitten .. k heb het vaak zat gedaan en nooit problemen gehad dus ik vind dat echt onzin om te zeggen een nieuw cartersetje kopen :S
 
idd , carters kun je onderling gewoon uitwisselen , heb het al zo ongelovelijk vaak gedaan ,no problemo :8

zowel van piaggio's , minarelli horizontaal , verticaal , Morini , Peugeot (breken nogal eens af) , etc..
 
Back
Top