wat presteerd beter op std cilinder.

Status
Not open for further replies.

jornasr

burn rubber
hey,
ik heb een neos, en daar bij heb ik 2 uitlaten een tecnigas vervangingsuitlaat, en een kundo rapid 70.
Mijn verdere setup is redelijk standaard op een polini vario en ontgrenzing na. nu is mijn vraag welke van de twee het beste rijd op een std cilinder. want ik kom met de kundo niet boven 65. heb nog een racekoppeling liggen met rroie drukveer en blauwe trekveren. Wie weet er een mooie combinatie van die onderdelen want k heb geen zin om wat nieuws te halen als ik nog zoveel heb liggen.
dus heb je ideen dan hoor ik ze graag.
 
Advertisement - register to remove this

Als je wat beter afsteld kan je denk ik wel op een hogere top komen.
En een race kopping monteren heeft geen nut helemaal niet met een rode drukveer.
Ik zou hooguit een gele erin steken.
Is het alleen de koppeling die race is of heb je ook een poulie met rechte spiebaan?
Het enigste wat dat doet is een eventuele dip weghalen die je met race/sport vario's krijgt
je top zal niet echt hoger worden.
Verder in wat voor staat zijn je rolletjes drukveer v-snaar cilinder etc allemaal heel belangrijk.
 
een std neo's loopt onbegrensd toch wel minimaal 75 a 85 op een std teller , dus je kunt wel nagaan dat de boel dus nu niet goed is afgesteld , de top zou minimaal gelijk moeten zijn , veel hoger zal het meestal niet worden , maximaal 5 a 10 km gemiddeld.

een scooter met een andere uitlaat moet gewoon goed afgesteld zijn , anders blijven de prestaties erg laag , dus ga bezig met afstellen , je moet gewoon met verschillende drukveren , rollen en trekveren testen en dan op een resultaat uitkomen zodat de scooter EN goed optrekt EN genoeg snelheid heeft.

een te zware drukveer kan er toe leiden dat de scooter gewoon niet snel loopt , maar ook een te zwakke drukveer kan problemen geven ,daarin moet je een balans zien te vinden , en dat is bij elke scooter weer anders.

een gele drukveer van Malossi is een goeie veer om mee te beginnen , soms wil het ook met een witte malossi(ik raadt het echter niet aan) , een soms moet je naar een rode malossi , en dat kan verschillende oorzaken hebben (met name slijtage aan verschillende delen)


Vario , de vario doet eigenlijk niet veel meer , je snelheid word er weinig tot niks hoger van ,echter helpt een gemiddelde andere vario ten opzichte van de std vario bij het optrekken vanuit stilstand en over de rest van het gebied , de ene vario beter presterend dan de ander. maar gemiddeld genomen zul je met een andere vario de boel mooier kunnen afstellen zodat je afstelling langer goed blijft en je niet zulke zware trekveren en lichte rollen hoeft te gebruiken.

al met al scheelt dit in slijtage en afstellen..

een tecnigas Next is een snelle uitlaat voor zijn geld , en deze bedoelen de meeste mensen als je het over een tecnigas hebben , echter is dit een basic , deze zijn imo niks meer dan een std imitatieuitlaat dus daar mag je niet teveel van verwachten.

een Kundo rapid 70 heeft als voordeel dat het volume vrij groot is , mijn ervaring met deze uitlaat op std cilinder is zeer goed , met name omdat deze uitlaat vrij veel koppel geeft op een laag toeren (door het vrij grote volume) en dus makkelijk af te stellen , en loopt gemiddel lekker , ook nog best wel snel op top.

de rapid 50 zal iets meer toeren moeten draaien om op gang te komen ,en rijdt dan een keer 5 km sneller ,dus wat dat betreft zit de rapid 70 zeer goed onder jouw scooter..

afstellen dus..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top