wat kan ik het best halen verder?

Mini-g

YEAHH
me setup staat in me signature maar het rijdt echt voor geen meter dus.. ik wil wel lekker optrekken top is wel goed hoe het nu is.. dus wat moet ik halen om wat beter op te trekken, heb natuurlijk niet uber veel geld dus begin niet met voorstellen zoals koop een malossi team 70cc etc

ik dacht zelf aan een 17,5mm.. zou toch wel veel effect hebben of moet ik maar andere cilinder of uitlaat halen?

Advertisement - register to remove this

ok thx voor jullie hulp :P

oh en ik weet wel hoe ik rollen/druk-trekveertjes moet vervangen en weet me weg wel rond een carburateur ivm lucht-stationair schroef en sproeier.. dus met echt GOED afstellen kan je dat gewoon zelf doen of gaat dat verder als wat ik kan.. want dan laat ik dat wel bij de dealer doen maar dat kost ook weer ong. 100 euro :S

Hoe langzaam trek je nou echt op? Trekt een std. onbegrensde scoot je eruit of ben je nog wel sneller? Anders zou ik toch eens slijtage aan rollen, vario etc... nakijken als je dat nog niet hebt gedaan...

nou het zit zo.. ik trek gewoon veel sneller op als me motor koud is.. weet niet hoe dat zit maar is wel zow.. ik zal zow ff kijken hoe snel ik optrek.. bijvoorbeeld hoe lang het duurt om vanaf stilstand tot 70km/u te gaan

nou dat t/m 7km/u ging niet echt.. hij haalde iets van 68 max @ teller godverdomme stom ding jongen wordt je boos van.. morge maar ff kijken wat er allemaal mis ken zijn als et dan nog niet opschiet dat ding dan koop ik wel een DR70 met 21mm + shot etc :P

gast,
heb je hem wel degelijk afgesteld.
ik bedoel je uitlaat is dan maybe niet zow top maar ik heb alleen een gara met de rest std. en dat goed afgesteld en ik trek dus egt wel degelijk hard op.
vertel je afstelling is want maybe dat we je daarmee kennen helpen.
wat zijn je trekveren, drukveer en rollen gewicht.
als je daarmee wat kloot moe je tog ook wel harder gaan.

neeh hijs afgestelt op een andere uitlaat.. ixil sport (niet die dubbele pijp) dus dat zal het wel zijn heb namelijk verder nix meer verandert daarna (drukveer rollen etc) dus..

ik weet iig wel dat me rollen 3x 4 gram zijn en 3x 5 gram.. schroef hem morgen wel open om te kijken wat voor trekveertjes en drukveer ik heb

Een ixil sport is ook echt een enorme trekker. maar een hebo gara ook, als je de 21 mm hebt en de gara, en goed afgestelt, dan rij je echt makkelijk wheelees, ik zou nog niet aan je vertanding gaan kloten, dat is voor de iets brutere setups

Ja ja, wat een onzin. Wie gaat er nou een 21mm op zo'n cilinder hangen? Haal gewoon een 17,5mm of eventueel een 19mm carbu. Tenzij dat je het leuk vind om regelmatig te tanken en zo.
Wat voor scooter heb je eigenlijk? Als je een minarelli hebt kan je die tecnigas gewoon laten hangen, rijdt niet verkeerd op zo'n 50je......

8)

Originally posted by Mini-g
nou dat t/m 7km/u ging niet echt.. hij haalde iets van 68 max @ teller godverdomme stom ding jongen wordt je boos van.. morge maar ff kijken wat er allemaal mis ken zijn als et dan nog niet opschiet dat ding dan koop ik wel een DR70 met 21mm + shot etc :P
gewoon kwestie van afstellen dus...
Lijkt mij je drukveer die gaar/slap is... als je scooter koud is, is je drukveer stugger... als je scooter warm is wordt je drukveer door de hitte ook slapper...

En anders eens kijken of er niet iets anders gaar is... kapotte vario gaf bij mij hetzelfde probleem... maar je moet met deze 'setup' echt wel fatsoenlijk op kunnen trekken

Originally posted by Carp_maniac
Volgens mij als ik ut zo bekijk heb je een onwijs brakke afstelling of je hebt je vario/koppeling versleten iets in die richting.. alles wel goed gemonteerd?!
Inderdaad, je hoeft echt geen ander spul te kopen, want als er iets gaar is, of je rijd slecht afgesteld. Zul je nooit fatsoenlijk rijden.

Met een hebo gara en een grote carb, en goede afstelling ga je echt prima rijden hoor, en geen iig geen technigas next, die zijn brak. Anders laat je hem alleen afstellen, monteren doe je dan zelf?? ideetje?

ok ik heb EINDELIJK me carterkap eraf kunnen halen.. 7 inbusbouten door moeten dremelen.. maargoed aangezien ik geen buzetti of zuigerstop heb kan ik niet kijken wat voor spul eronder zit.. hijs namelijk 2ehands en heb hem cadeau gekregen dus weet niet wat eronder zat.. ik kon wel natuurlijk me drukveer zien en die was gewoon helemaal wit..

zou het helpen om een foto van de koppeling en vario te maken kan je dan van de buitenkant zien wat voor het is?

Originally posted by steppy spy
Met een hebo gara en een grote carb, en goede afstelling ga je echt prima rijden hoor, en geen iig geen technigas next, die zijn brak. Anders laat je hem alleen afstellen, monteren doe je dan zelf?? ideetje?

Heb je dat getest of zo?
Ik WEET dat een Tecnigas goed loopt op een ''snelle'' 50 met 17,5mm carbu..... En is het nou een Minarelli of een Piaggio blokje? Tecnigas op mina doet het gewoon goed.....

Last edited:
Originally posted by Mini-g
zou het helpen om een foto van de koppeling en vario te maken kan je dan van de buitenkant zien wat voor het is?
Nee helpt niet...

Weet je wel hoe lang het geleden is dat je je rollen vervangen hebt? Of hoeveel je er zelf al mee gereden zonder je rollen te vervangen....

Zie je verder sporen van slijtage? Denk aan: Poulie's, V-snaar... ?

V-Snaar is nog helemaal mooi, heel dik ook.. veel dikker als standaard v-snaar van een beta (vriend van mij).. nog geen enkel teken van slijtage.. alles glimt nog van binnen.. ik heb iets van 380km gereden zonder rollen te vervangen.. maar ik ga dinsdag nieuwe rollen proberen enzow.. iig nieuwe drukveer..

wat raden jullie mij aan? beetje een richting.. iets van 3-4g rollen, 4-5 etc.. en welke druk veer? malossi geel?

Originally posted by Hebo-47.6mm
Heb je dat getest of zo?
Ik WEET dat een Tecnigas goed loopt op een ''snelle'' 50 met 17,5mm carbu..... En is het nou een Minarelli of een Piaggio blokje? Tecnigas op mina doet het gewoon goed.....

Het zou ook wel redelijk rijden, maar die uitlaten gaan gewoon snel kapot, denk aan de demper. Je leest meer verhalen van dat ie kapot gaat en kut is, dan dat hij goed is

En als je dus al een zo'n ding hebt rijd je die natuurlijk gewoon eerst op en dan knal je er later gewoon Yasuni R op of zoiets dergelijks.... Lijkt me wel logisch toch? En nou weten we nog steeds niet of het een mina is of een pia....

:|

Ja duh als ik het geld heb haal ik wel een mooie S2 of R.. maar dat is er nu ff niet ken niet zomaar ff 140-160 euro opkotsen.. geen baan :P

V-Snaar is nog helemaal mooi, heel dik ook.. veel dikker als standaard v-snaar van een beta (vriend van mij).. nog geen enkel teken van slijtage.. alles glimt nog van binnen.. ik heb iets van 380km gereden zonder rollen te vervangen.. maar ik ga dinsdag nieuwe rollen proberen enzow.. iig nieuwe drukveer..

wat raden jullie mij aan? beetje een richting.. iets van 3-4g rollen, 4-5 etc.. en welke druk veer? malossi geel?

^----- zou heel welkom zijn

Back