Wat kan een uitlaat hebben?!

Jorioz Mc3

BeuQ Member
Hey, pas weer op de rollenbank geweest en nou is met uitlaat gewoon verrot. Dat bewestigings stukje voor me demper wat op het expansievat zit, is gedeeltelijk losgescheurd!!
Ik heb gewoon n std 50cc met Laser Xpro. Draait wel veel toeren datwel (dashboard-toerenteller 11.000rpm, weet het die teller zal niet helemaal kloppen maar hij ligt echt hoog in toeren) maar dit is toch niet normaal??

Advertisement - register to remove this

Teller klopt aardig hoor...aangezien hij de pulse van de ontsteking af haalt.

11.000 toeren kan best wel kloppen, aangezien Hi-per2 blokjes van piaggio retesnel zijn voor standaard scooters.

Dus ik denk niet dat het door het scheurtje zal komen...

of een zondag middag uitlaat. kan zijn dat er een gedeelte schuin of gewoon verkeerd is in gedraait. en daardoor een zwakke plek is geworden.
uitlaat kan ook een keer een tik(je) hebben gehad en dat daardoor er een haarscheurtje erin kwam.

uit zichzelf zou ik zeggen dat het niet zomaar kan...

ow ok:eek:
minder prettâg dan...

Maar ik denk dat het idd een van de eerste serie Xpro's is, want dat embleem op de demper zit er bij mij niet op.

Trouwens, mijn demperbeugel is ook al een keer afgebroken. Ik denk dat de demper niet helemaal recht zit op mijn uitlaat, dat alles net niet precies goed staat (bevestegingstukje op expansie vat en stukje waar de demper aan het begin mee vastzit).

Maar dit kan ik toch gewoon laten lassen?
En hoe kan ik me uitlaat weer helemaal mooi maken? Laten zandstralen en blanke lak? (Aangezien m'n plannen voor de zomer)

Back