wat is mis met '' lang '' volgas rijden ??

Status
Not open for further replies.

DarkSaiyan

EVO pk's
ey,

ik reed paar maand trug met me gilardoni tog wel in totaal 5x mooie rechte lange stukken van 10km in 1 stuk door volgas..(heen en trug.. dus 10x 10km in 1 stuk door) maar in de search zag ik steeds dat het slecht is voor alluminium cilinders... is dit puur omdat die dan te warm word of slijtage of speelt hier iets anders nog een rol ?

want de wand wan een gietijzer cilinder is niet veel beter dan een allumium
de koeling van een gietijzer is ook niet echt super, integendeel dat alluminium wel goed gekoeld word.

de afstelling was ook best bagger, 6gram.. ongeveer de goeie sproeier..

leek me wel interessant om te weten wat dan de reden nog is...

btw. me gilardoni is nog perfect...

Last edited:
Advertisement - register to remove this

melf #50 said:
denk je nou echt dat het goed is voor een scooter om constant volgas te rijden ?

je hebt altijd gelijk maar nu ben ik het niet met je eens,

een standaard scooter is zover teruggetuned dat je probleemloos continu volgas kan rijden

t mengsel is bij een std scoot ook veel te rijk dus smeren doet het wel

top toerental van de cilinder kom je nooit aan

dus inprincipe rij je niet volgas wanneer je het handvat max open hebt gedraait

ga je hem ontgrensen voor de max snelheid met std onderdelen dan rij je vrij schraal @ top en zal hij dat minder leuk vinden

maar het is maar wat je een std scoot vind

nederlands std is anders als fabrieks std

melf #50 said:
denk je nou echt dat het goed is voor een scooter om constant volgas te rijden ?

dan is niets goed voor dat ding.... tis dan ook niet goed om te remmen, slijt het ook van....laat em dan in de schuur staan, je overdrijft wel een btje met je std scooter en vol gas rijden... zijn begrenst op 45 km/h dus ze kunnen std (onbegrenst) ook ongeveer 70-80....dus stel je niet aan met slecht voor je scooter.... :|:|:|

bmxtreem said:
dan is niets goed voor dat ding.... tis dan ook niet goed om te remmen, slijt het ook van....laat em dan in de schuur staan, je overdrijft wel een btje met je std scooter en vol gas rijden... zijn begrenst op 45 km/h dus ze kunnen std (onbegrenst) ook ongeveer 70-80....dus stel je niet aan met slecht voor je scooter.... :|:|:|

dan ken je bijdehand doen en net doen of je zelf iets te melden hebt, wat je eigenlijk helemaal niet hebt.. of je kan je erbij neerleggen

scooters zijn gemaakt om kleine stukjes te rijden, standaard scooters.. vervanging van de fiets, niet van de auto. Zet er een gilardoni op, of een evo, of een manston, zal dat de betrouwbaarheid bevorderen? Niet echt..

Lang volgas is gewoon niet goed.. zelfs m'n pizzabrommer is vastgenaaid (met begrenzing en alle toeters en bellen.. gewoon fabrieks-af) omdat ik te lang volgas reed.

illusi0n said:
dan ken je bijdehand doen en net doen of je zelf iets te melden hebt, wat je eigenlijk helemaal niet hebt.. of je kan je erbij neerleggen

scooters zijn gemaakt om kleine stukjes te rijden, standaard scooters.. vervanging van de fiets, niet van de auto. Zet er een gilardoni op, of een evo, of een manston, zal dat de betrouwbaarheid bevorderen? Niet echt..

Lang volgas is gewoon niet goed.. zelfs m'n pizzabrommer is vastgenaaid (met begrenzing en alle toeters en bellen.. gewoon fabrieks-af) omdat ik te lang volgas reed.

binnen straal van 5km is het uberslecht voor je brommer

nog niet heet genoeg en dan alweer uit

je uitlaat koolt dicht , je cil zwart vanbinne

mn scoot en bijv die klm neosjes rijden veel beter omdat die dingen meer dan 15 km achter elkaar plank rijden

de uitlaat wor dan teminste heet en brand lekker schoon en je cil is dan ook op ideaal bedrijfstemperatuur

langer rijden is idd beter dan stadsritjes , maar volgas niet , mja boeien , als jullie extra slijtage willen moet je dat zelf weten...

ik rijd vaak niet harder dan 80 of 3/4e gas , iig altijd was gas terug.

zie het nut er ook niet van in om volgas te rijden , net alsof het een vereiste is ofzo...

als iemand je voorbij gaat en je wilt dan sneller als m zijn , ja dan zou ik ff gas geven maar verder totaal onnodig om volgas te rijden...

melf #50 said:
langer rijden is idd beter dan stadsritjes , maar volgas niet , mja boeien , als jullie extra slijtage willen moet je dat zelf weten...

ik rijd vaak niet harder dan 80 of 3/4e gas , iig altijd was gas terug.

zie het nut er ook niet van in om volgas te rijden , net alsof het een vereiste is ofzo...

als iemand je voorbij gaat en je wilt dan sneller als m zijn , ja dan zou ik ff gas geven maar verder totaal onnodig om volgas te rijden...

mja, conclusie is dus gewoon volgas = vol slijtage
mja dan maar beetje inhouden..

topic close..

Status
Not open for further replies.
Back