137QMB bestaat niet!
Speedfight 3 & 4 zijn uitgebracht met de volgende motorblokken:
XSP37GMA-2, op zowel de 3 als 4.
XS1P37QMA-2A op alleen de 4 na 2018, begin 2019.
XS1P37QMA, 1e versie van Sym zelf, zit niet onder de Speedfight.
Voordat Sym eigen (motor)- blokken had, zat er een onder welke een kopie/kloon/imitatie was van Kymco.
Dit was de 1P39QMB, Chinees motorblok. (heeft nooit onder Peugeot Speedfight gezeten)
Onder bijvoorbeeld de Kisbee zit wel een 139QMB (Chinees) motorblok.
Het verschil in 37 en 39 is niks meer dan de slag van de zuiger. (boring en slaglengte krukas)
QMB blokken zijn wel beter op te voeren omdat er meer ruimte is voor een cilinder met meer inhoud dan de standaard 63/65cc voor Sym, ter info.
Dus het antwoord op je vraag is ja, dit past ook op jouw scoot.
Hello All
sorry mijn nederlands is niet zo vol voor deze, ik ga met de translate n engels hieronder
Dit is geweldige informatie over die beruchte XS1P37QMA-2 Peugeot / Sym Blocks. Proost
@Floris van bommelstijn.
Een vraag die ik heb over een
Sym Symphony SR 50 4T E3 '10 -17 '~ XS1P37QMA-2 uit 2010
De Scooter heeft 35k km - Wat is de juiste klepspeling?
- In de Sym Symphony Manual voor de ^
AZO5W1-T ^ staat de klepspeling: IN/EX = 0,05/
0,05(±0,02) mm
- In het Peugeot Werkplaatshandboek voor de
XS1P37QMA-2 staat de klepspeling: IN/EX = 0,05/
0,10(±0,02) mm
- Enkele anderen hebben genoemd: IN/EX =
0.10/0.10 - maar geloven dat voor de 139QMB / GY6...
Ook gebruik gemaakt van een Naraku V3-18.5 (NK200.01) replica van "Keihin CVK 18.5", is deze Naraku carburator geschikt voor het
XS1P37QMA-2 sym blok? Sommige sites vermelden het voor 139QMB/A & GY6, maar hebben het ook gezien voor 137QMA/B
Heb maanden en maanden te maken gehad met het proberen om de scooter in het algemeen correct stationair te laten draaien & ** specifiek na een koude start + automatische verrijkingscyclus = toerentallen langzaam lager en de bike sterft..
Leuk rijden, proost
----------------------- English
This is great info regarding those infamous XS1P37QMA-2 Peugeot/Sym Blocks. Cheers to you
@Floris van bommelstijn .
A question I have regarding a
2010 Sym Symphony SR 50 4T E3 '10-17' ~ XS1P37QMA-2
Scooter has 35k km - What is the correct valve clearance?
- In the Sym Symphony Manual for the
^ AZO5W1-T ^ it states the Valve clearance:
IN/EX = 0.05/0.05(±0.02) mm
- In the Peugeot Workshop Manual for the
XS1P37QMA-2 states the valve clearance:
IN/EX = 0.05/0.10(±0.02) mm
- Some others have mentioned: IN/EX = 0.10/0.10 - but believe that for the 139QMB / GY6...
Also been using a Naraku V3 '18.5 (NK200.01) replica of "Keihin CVK 18.5", Is the Naraku carb suitable for the XS1P37QMA-2 sym block?
Some sites list it for 139QMB/A & GY6 but also seen it for 137QMA
Have been dealing with months and months of trying to get the bike to Idle correctly in general & **specifically after cold starts + auto enricher cycle = rpm's slowly lower and bike dies...
Fun Riding, cheers