Nee ik wil niet opvoeren, maar kennelijk heeft onze scooter toch iets teveel vermogen.
In 1999 heeft mijn vriend deze scooter aangeschaft, een puch nrg extreme.
De prop eruit, verder alles standaard.
De maximale boetes die we hebben gehad voor vermogen/snelheid is 40 euro ofzow.
3 weken geleden nog een boete van 30 euro.
Dat kan nooit heel veel kW's zijn.
Hoeveel kW zal een nrg zonder prop hebben?
Vandaag op de rollenbank; over de 2 kW heen, en een boete van 125 euro en niet meer verder mogen rijden.
3 weken geleden werd ik aangehouden, en heel stom van mezelf, ik was zelf aan het klussen geweest maar de linker remhevel paste niet die ik had besteld op framenummer (kennelijk valt onze nrg net tussen 2 modellen in).
Dus zonder remhevel gereden, aangehouden en op de rollenbank en niet verder mogen rijden, toen was het dus 30 euro boete voor snelheid/vermogen.
Naar fietsenmaker gebracht en er was een boutje in het blok afgebroken tijdens het klussen daar, ze wilden uitboren en bleek dat de cylinder verrot was, ik zou een vastloper hebben gehad (pardon maar dat betekent toch dat hij niet meer voor of achteruit gaat? hij reed nog prima).
Ze hebben er een nieuwe cylinder opgezet en vandaag is gebleken dat het vermogen fors is toegenomen.
Hoe kan dat in godsnaam? de fietsenmaker zegt dat hij er niks aan kan doen.
Maar mijn logica is ontoereikend om dit te kunnen begrijpen.
Een scooter die top rijd, met prop eruit rijd max 10 km/u te hard (geen idee wat voor vermogen daar bij hoort, ik herleid het uit de boetes, ik weet dat ie harder kon, maar nooit harder dan 1,6 kW, en dat is denk nog hoog ingeschat).
Vervolgens een vermogen wat daar ver boven uit stijgt, dat moet toch een andere cylinder zijn en niet standaard?
Hoe kan er zoveel verschil inzitten?
Vandaag weer terug gebracht naar de fietsenmaker en hij wordt definitief afgevoerd, de prop gaat er weer terug in, als ie dan nog teveel vermogen heeft mogen ze hem helemaal doortesten bij de politie.
D'r klopt hier gewoon geen zak van.
Hij heeft nooit 2 kW gereden en nu ineens wel, dat is toch raar?
In 1999 heeft mijn vriend deze scooter aangeschaft, een puch nrg extreme.
De prop eruit, verder alles standaard.
De maximale boetes die we hebben gehad voor vermogen/snelheid is 40 euro ofzow.
3 weken geleden nog een boete van 30 euro.
Dat kan nooit heel veel kW's zijn.
Hoeveel kW zal een nrg zonder prop hebben?
Vandaag op de rollenbank; over de 2 kW heen, en een boete van 125 euro en niet meer verder mogen rijden.
3 weken geleden werd ik aangehouden, en heel stom van mezelf, ik was zelf aan het klussen geweest maar de linker remhevel paste niet die ik had besteld op framenummer (kennelijk valt onze nrg net tussen 2 modellen in).
Dus zonder remhevel gereden, aangehouden en op de rollenbank en niet verder mogen rijden, toen was het dus 30 euro boete voor snelheid/vermogen.
Naar fietsenmaker gebracht en er was een boutje in het blok afgebroken tijdens het klussen daar, ze wilden uitboren en bleek dat de cylinder verrot was, ik zou een vastloper hebben gehad (pardon maar dat betekent toch dat hij niet meer voor of achteruit gaat? hij reed nog prima).
Ze hebben er een nieuwe cylinder opgezet en vandaag is gebleken dat het vermogen fors is toegenomen.
Hoe kan dat in godsnaam? de fietsenmaker zegt dat hij er niks aan kan doen.
Maar mijn logica is ontoereikend om dit te kunnen begrijpen.
Een scooter die top rijd, met prop eruit rijd max 10 km/u te hard (geen idee wat voor vermogen daar bij hoort, ik herleid het uit de boetes, ik weet dat ie harder kon, maar nooit harder dan 1,6 kW, en dat is denk nog hoog ingeschat).
Vervolgens een vermogen wat daar ver boven uit stijgt, dat moet toch een andere cylinder zijn en niet standaard?
Hoe kan er zoveel verschil inzitten?
Vandaag weer terug gebracht naar de fietsenmaker en hij wordt definitief afgevoerd, de prop gaat er weer terug in, als ie dan nog teveel vermogen heeft mogen ze hem helemaal doortesten bij de politie.
D'r klopt hier gewoon geen zak van.
Hij heeft nooit 2 kW gereden en nu ineens wel, dat is toch raar?