Wat is dit?

Petjepet

New Member
Hallo,

Onder mijn scooter (LaSouris RS, 2021, 6000km. eerste eigenaar) zie ik nu aan de rechterkant volgend blokje met bedrading hangen.
Wat is dat en waar hoort het?

LaSourisRS_bedrading.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Zeer waarschijnlijk het startrelais van de startmotor.
Of het betreft een schakelaar voor de jiffy en/of zijstandaard..., beveiliging om niet op de plaat te gaan mocht deze nog uit staan tijdens het wegrijden. In beide gevallen dient dit weer op de juiste plek gemonteerd te worden via de beugel met 2 bevestigingspunten.

Helaas zal je zelf het e.e.a. moeten onderzoeken d.m.v. wat kappen te verwijderen en te kijken waar deze wellicht thuishoort.
En aangezien de 2 polige aansluiting best een korte bedrading laat zien op de foto, gok ik dat deze in de buurt behoort te zitten.

Ik moet echter wel bekennen dat deze scooter voor mij onbekend is, dus pin me er niet op vast!
Wellicht is er nog een RS rijder op het forum die er wel het fijne van weet.
 
Dank voor je antwoord.
Heb het ding ook nog met spiegel (want hangt in de kappen) aan de kant van de draden bekeken.
Er zitten 3 draden in: paars, roze en groen. Er lijken meer draden in te kunnen op ongbruikte posities (2 rijen met evenveel punten, ik dacht dat het er 7 of 8 waren per rij).
 
Er zitten 3 draden in: paars, roze en groen. Er lijken meer draden in te kunnen op ongbruikte posities (2 rijen met evenveel punten, ik dacht dat het er 7 of 8 waren per rij).
Dat is wel een hele vreemde...
Ik zag alleen 2 draden i.p.v. 3 op de foto, nu zijn 3 draden niet vreemd aangezien het jiffy verhaal bij sommige scooters ook 3 draden kan bevatten. En het RAW relais heeft er normaliter ook 3...

Het is ook geen ECS (Dellortho) of ECU (Rongmao) systeem en evenmin lijkt het op een soort controller!
Dus heb echt geen idee waar ik tegenaan kijk op de foto..

Staat er niks bovenop weergegeven in de zin van een zgn. codenummer o.i.d. ??

Heb ook nog even hier: https://www.lasourisscooters.nl/klantenservice/handleidingen gekeken maar werd er niks wijzer van!
Wellicht kun je ook terecht via de klantenservice van La sourissscooters, zie: https://www.lasourisscooters.nl/klantenservice.
 
Last edited:
Het lijkt op een aansluiting om aan te koppelen en uit te lezen.
Daar heb ik ook aan zitten denken, maar gezien de foto zit het niet in de buurt van de ECU?
Post automatically merged:

@floris: staat niets op.

@Tim: dat zou wellicht kunnen. Het zwarte deel lijkt een clip/borg te bevatten alsof het eraf kan. Maar slechts 3 draden om uit te lezen?
Wellicht net zoiets als voor auto's (ODB).
Edit:

Blijk toch dat @Tim: en jij wel eens gelijk kunnen hebben in deze....
Heb even wat (Chinese) schema's bekeken en daar kwam ik ook een 16 polige kastje tegen waar maar 3 draden op aangesloten zitten.
Ook deze hebben alle 3 een egale kleur, zwart, groen en wit!
Dus inderdaad OBD (on board diagnostics) ;)...

Zie ook onderstaand bestand, is met zwart omcirkeld (diagnostics instrument)!
2x klikken op de pic voor een groter formaat.

UAubjQW.png
 
Last edited:
Back
Top